اتحادیه اروپا طرح تحقیق منشا شیوع کرونا را ارائه می‌دهد

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85301

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که اتحادیه اروپا طرح پیشنهادی برای تحقیقات مستقل درمورد منشا شیوع ویروس کرونا را در مجمع جهانی بهداشت ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ از کانبرا، موریسون به خبرنگاران گفت: این مجمع در نشست ۱۸ ماه می‌ (۲۹ ثور) ، طرح پیشنهادی را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

وی همچنین یادآور شد: با رهبران گروه ۲۰ برای جلب حمایت آن‌ها به منظور تحقیق درمورد نحوه پیدایش و شیوع ویروس کرونا، مکاتباتی داشته است. 

نخست وزیر استرالیا گفت: آنچه واقعا مهم است این است که ما یک بررسی درست و مستقل در مورد منبع این قبیل موارد به نحوی شفاف داریم. 

وی با اشاره به اینکه این تحقیقات به جهان کمک می‌کند تا با ویروس بعدی با قابلیت همه گیری مقابله کند، تاکید کرد که کارشناس بخش بهداشت و سلامت استرالیا معتقدند که کرونا از بازار حیوانات در شهر ووهان چین نشات گرفته است. 

براساس این گزارش، نشست نهاد تصمیم گذار سازمان جهانی بهداشت که قرار است در ماه جاری برگزار شود، محکی برای موقعیت دیپلماتیک چین درپی شیوع این بیماری همه گیر است. 

گفتنی است، درخواست‌های قبلی استرالیا برای انجام تحقیقات در مورد منشا شیوع کرونا، خشم چین بزرگترین شریک تجاری کانبرا را به همراه داشته است. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟