ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تلفات غیر نظامیان در افغانستان

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 86288

نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان امروز (سه شنبه ۳۰ ثور) در اطلاعیه‌ای از افزایش تلفات غیر نظامیان ابراز نگرانی کرد و اعلام نمود که طالبان تنها در ماه آپریل، ۲۰۸ غیر نظامی را کشته‌اند.

این نهاد در اعلامیه خود گفته است که افزایش شمار تلفات غیر نظامیان نشان دهنده نیاز فوری توقف جنگ و تمرکز دوباره بر آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی است.

در این گزارش آمده است: «طالبان در ماه آپریل مسئول ۲۰۸ مورد تلفات افراد غیر نظامی بوده که افزایشی ۲۵ درصدی در مقایسه با آپریل ۲۰۱۹ و سطح مشابه در مارچ ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. شمار تلفات افراد غیر نظامی که به نیرو‌های ملی امنیتی افغانستان در همین ماه نسبت داده شده ۱۷۲ فرد غیر نظامی است که ۳۷ درصد افزایش را نسبت به یک ماه گذشته نشان می‌دهد.»

دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در این اعلامیه خواستار توقف جنگ شده و از گروه‌های درگیر خواسته است تا به قانون بین المللی بشردوستانه که برای حفاظت از غیر نظامیان می‌باشد، احترام بگذارند.

وی تاکید کرده است که طرف‌های درگیر نباید امید مردم را برای پایان جنگ در افغانستان از بین ببرند و باید مذاکرات بین الافغانی صلح را هرچه زودتر آغاز کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟