ابراز تمایل عطامحمد نور برای تشکیل جبهه مشترک علیه طالبان

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 114729

«عطامحمد نور» والی سابق بلخ و رئیس حزب جمعیت شاخه نور با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در افغانستان اظهار داشت که تمایل دارد با «مارشال عبدالرشید دوستم» و «محمد محقق» بر اساس یک توافق و سیاست روشن برای دفاع از افغانستان تلاش کند.

به تازگی مارشال دوستم به خط درگیری با طالبان در ولایت‌های شمالی افغانستان حضور یافته است. این موضوع به بحث جدی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و شماری از اقدام مارشال دوستم حمایت کرده‌اند.

عطامحمد نور در واکنش به این موضوع گفته است که با مارشال دوستم مشکلی ندارد، بلکه همراه با او و محمد محقق می‌خواهد بر اساس یک برنامه روشن برای دفاع از افغانستان کار کند.

وی در فیسبوکش نوشته است که «مارشال دوستم حق دارد تجهیزات و امکاناتی را که از برخی کشورها به دست آورده است، به نمایش بگذارد و از آنها در دفاع از وطن استفاده کند. اما ما به دفاع جمعی و بسیج کلان نیاز داریم».

والی سابق بلخ اظهارداشت که «بدون مشورت و کمک دیگران در تصمیم‌گیری‌ها و سهم‌دهی به تمام اقوام و طرف‌های دخیل در قضایای افغانستان و بدون علاقه و تصمیم‌ به شکل‌دهی اجماع ملی، رسیدن به صلح، آرامش و مهار طالبان ناممکن است».

به گزارش هشت صبح، عطامحمد نور به موضع منتقدانش نیز پرداخته و گفته است که «نقد کردن» کار ساده و «بدون مصرف» است، اما عرصه عمل با دشواری‌هایی همراه خواهد بود.

رئیس حزب جمعیت اسلامی شاخه نور گفته است که براساس برنامه جدید دولت افغانستان، شماری از شهرستانهای صعب العبور که ظرفیت دفاع و اکمال نیرو در آن‌جا دشوار است، تخلیه می‌شود.

نور تأکید کرده است که در این کار باید با مردم محل و فرماندهان محلی مشورت صورت گیرد تا از آسیب رسیدن به مردم جلوگیری شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟