آیا مردم روحیه سلحشوری را از دست داده اند؟!

  • انتشار: ۲۲ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 134884

حاکمیت سیاه طالبان وضعیت را بیش از پیش بر مردم افغانستان سیاه و تاریک ساخته اند. انتظار این بود که حتا در کمتر از یکسالگی شاهد یک قیام عمومی علیه تروریستان طالب باشیم، اما نشد که نشد.

پرسش این است که دلیل این رخوت و بی تفاوتی چیست؛ آیا مردم روحیه ی سلحشوری و پایداری را از دست داده اند؟
جواب منفی است؛ نه مردم روحیه تروریسم ستیزی و سلحشوری را از دست نداده اند، بلکه این مردم امیدی به فرجام قیام را از دست داده اند. دلیل این ناامیدی هم بیکارگی و عافیت طلبی سران سیاسی است. اگر در میان هر قوم یک چهره سرشناس قد علم کند یا حتا فقط حمایت زبانی و تبلیغاتی کند، این مردم ریشه طالبان را در ظرف کمتر از یک ماه از زمین خواهند کند. مخصوصا این نکته زمانی بیشتر روشن خواهد شد که بدانیم طالب افغانستان را به زور خود نگرفتند، بلکه این وطن را به طالب دو دستی تحویل دادند.

مردم افغانستان در گذشته بدون پشتوانه خارجی ها و با دست خالی و با سلاح سرد علیه شوروی جنگیدند و به پیروزی هم رسیدند، قطعا از عهده چند تروریسم طالب هم بر می آیند.

اگر سران سیاسی اقوام عافیت طلب شده اند و نمی خواهند خودشان خاک سنگر بخورند، روی یک چهره مطرح مردمی اجماع کنند تا مقاومت شکل بگیرد. اگر این سیاسیون فقط همین کار را بکنند، مردم از آنها تشکر خواهند کرد.
مردم فقط به یک اعتماد و دلگرمی نیاز دارند. فقط همین!

علی اکبر شریفی رهگذر

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟