آیا دنیا دارد دیوانه می‌شود؟!

  • انتشار: ۲۲ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 77453

در این‌که دنیای اسلام دچار بلاهت و خشونت‌های وحشتناکی آن هم در قالب دین و دیانت هستند، شکی نیست و در این‌که برخی علل بلاهت و فلاکت درونی است نیز تردید نیست.

اما مشکلی جدی تر بسیاری از جوامع و مردم ما این است که از برخی علل اصلی و دستهای آلوده‌ای پشت پرده و نوکرانشان بی خبریم؛ لذا ریشه‌ی تمام معضلات را درونی نموده بلاهت و فلاکت را فقط زائده خود می‌دانیم و شعارهای پر رنگ و لعاب طراحان جنایات را می‌پذیریم و نگاهشان را کاملا انسانی می‌دانیم و انسانی معرفی می‌کنیم. حال آن‌که چنین نیست و ریشه‌ بسیاری از گرفتاری‌های امروزی بشریت همین‌ها می‌باشند؛ همین‌هایی که ترور دشمنان تروریسم، رونمایی از معامله قرن، موضع ناانسانی در برابر ویروس کرونا و به وجود آوردن داعش و امثال آن نمونه‌های اندکی از جنایات بی‌شمارشان است.

برای پی بردن به واقعیت این جلادان، توجه به جملات ذیل و مطالبی که بعدا بارگذاری می‌شود، که روایاتی از منصفان خودشان می‌باشد، مفید خواهد بود.

آندره ولچک:
از پایان جنگ جهانی‌ دوم تا کنون، حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان قربانی استعمار و نو استعمار غرب شده‌اند. این دوره زمانی نسبتا کوتاه، به احتمال قوی شاهد بیشترین موارد قتل عام در تاریخ بشر بوده و بیشتر آنها نیز در پوشش شعارهای والایی چون آزادی و دموکراسی صورت گرفته است…
منافع غرب و منافع مردم ممتاز را علیه اکثریت جامعه بشری تعقیب کرده‌اند.
کشتار میلیون‌ها مردم از نظر آنها امری ناگزیر و حتی موجه بوده است.
کیفیت اطلاع یابی اکثریت مردم جوامع غربی فوق العاده بد است.
افزون بر ۵۰ تا ۵۵ میلیون نفر قربانیان مستقیم جنگ‌ها، کودتاهای نظامی و دیگر منازعات غرب افروخته، صدها میلیون نفر قربانی خاموش، فلک زده و سیه روز این دوره از سیطره غرب بوده‌اند.
این نظم جهانی به ندرت در غرب مورد اعتراض قرار می‌گیرد و حتی در جهان مغلوب، غالبا بدون مخالفت پذیرفته شده است. آیا دنیا دارد دیوانه می‌شود؟

برگرفته از کتاب (در باره تروریسم غرب از هیروشیما تا پهپادها)؛ اثر آندره ولچک و نوآم چامسکی؛ صفحه ۲۱٫

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟