آموزش بستن روسری زیر چادر

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 74607

این مقاله حاوی مطالبی در خصوص انواع مختلف بستن روسری زیر چادر می باشد. اما قبل از اینکه به این مطلب بپردازیم ابتدا تعریفی از حجاب و انواع آن را به شما ارائه می‌دهیم.

حجاب چیست:

معنای لغوی کلمۀ حجاب، پوشیدن، پوشش زن، پرده و حاجب می باشد. حجاب در حقیقت دو نوع است، یکی حجاب ظاهری و دیگری حجاب باطنی است.

حجاب ظاهری:

همان حجابی است که خدای متعال زنان و همچنین دختران مسلمان را به رعایت و حفظ آن امر کرده است، حجاب ظاهری برای خانم ها همان پوشش بدن و موی سر در مقابل مردان نامحرم است.

در این باره خداوند متعال به بندگان خود در قرآن کریم امر فرموده اند و حدیث هایی نیز از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت مکرم ایشان نیز آمده است که بر این امر تأکیده کرده اند و فقها نیز به طور مفصل در رساله های خود حد و حدود آن را اعلام کرده اند.

آن چیزی که در خصوص حجاب یک زن مسلمان لازم و واجب است پوشاندن اجزای مختلف بدن زن به جز کف هر دو دست و گردی صورت از نامحرم ها می‌باشد.

حجاب و پوشش باید دارای ویژگی ها زیر باشد:

  • عدم استفاده از رنگ هایی که بسیار جذاب هستند و موجب جلب توجه می‌شوند در حضور نامحرم
  • لباس هایی که می‌پوشید تنگ نباشد و بدن شما در آن نمایان نشود و اندازه و شکل اندامتان به واسطۀ آن قابل رویت نباشد.
  • ضخامت پوشش آنها به قدری باشد که اندام بدن زن دیده نشود.
  • پوشاندن روی پا در مقابل نامحرم نیز از دیگر نکات ضروری در بحث حجاب است.

اگر موارد فوق در پوشش رعایت شود می‌توان گفت که فرد حجاب اسلامی را رعایت کرده است.

حجاب باطنی:

آنچه که خداوند متعال همه بندگان خود اعم از دختر، پسر، زن و مرد را به آن امر نموده است و در احادیث ائمه و پیامبر گرامی اسلام نیز بر آن تأکید فراوان شده است.

منظور از این حجاب دوری از هر چیزی است که سبب می‌شود انسان به انواع فساد و گناه آلوده شود. حجاب باطنی یعنی عفت، یعنی نگاه نکردن به نامحرم. حجاب باطن همان رفتار زن و مرد است.

این دو نوع حجاب هر کدام مکمل دیگری می‌باشد و اینکه ما حجاب ظاهر داشته باشیم و رعایت حجاب باطن را نکنیم مسلما حجاب ما معنایی نخواهد داشت.

خداوند متعال در آیه هایی از چند سورۀ قرآن بر موضوع حجاب تأکیده فراوانی کرده و فرموده اند؛ به مومنان بگو چشمهای خود را از نگاه کردن به نامحرمان فرو بندند و عفاف داشته باشند. و خداوند نسبت به آنچه که انجام می‌دهید آگاهی دارد.

به زنان با ایمان بگو چشم های خود را از نگاه های هوس آلود برگیرند و حافظ دامان خود باشند و زینت های خود را جز آن مقداری که نمایان است نشان ندهند. و روسری های خود را بر سینه بیفکنند و زینت خود را آشکار نکنند مگر برای محارم خود.

هنگام راه رفتن پاهای شان را بر زمین نکوبند تا زینت های آنان آشکار نشود. صدای پابند (خلخال) آنها به گوش نامحرم نرسد.

آیات و روایات متعددی در این خصوص آمده است که همه نشان از اهمیت این امر دارد.

آموزش بستن روسری زیر چادر:

یکی از دغدغه هایی که بانوان باحجاب با آن رو برو هستند مسئلۀ بستن روسری زیر چادر است. اینکه چطور آن را ببندند تا برای ساعت ها ثابت بماند، شل و ول نشود و آزاردهنده نباشد.

ابتدائاً بانوان عزیزی که چادر می پوشند باید به این نکته توجه داشته باشند که در انتخاب جنس چادر خود نهایت دقت را مبذول دارند. سنگین بودن چادر و عدم سُر بودن آن در مرتب نگاه داشتن شال و روسری شما روی سر‌تان بسیار تأثیر دارد.

نکتۀ دوم در بستن روسری زیر چادر این بار متوجه جنس شال و روسری شما می‌باشد. هنگام خرید سعی کنید روسری یا شالی را انتخاب کنید که سبک باشد و لیز هم نباشد. روسری های کرپ و یا کج راه که ابریشمی هستند می‌تواند گزینۀ مناسبی برای زیر چادر باشد.

نکتۀ بعدی فیکس کنندۀ روسری یا شال شما است. باید دقت کنید که با چه فیکس کننده ای راحت هستید و اطمینان حاصل کنید که آیا می‌تواند به خوبی شال یا روسری شما را ثابت نگاه دارد تا شما مدام به شل و یا سفت کردن روسری خود مشغول نباشید.

بهترین نوع این فیکس کننده های روسری، سوزن های حجاب و یا سنجاق های قفلی کوچک هستند. اینها می‌توانند تا ساعت ها روسری و شال شما را ثابت نگاه می‌دارند بدون اینکه شما را اذیت کنند.

استفاده از آنها برای بار اول می‌تواند کمی دشوار باشد، اما شما با استفاده مدام از آنها می‌توانید به آن عادت کنید و آن وقت می‌بینید که چقدر نسبت به دیگر فیکس کننده ها با آن راحت تر هستند.

خانم های چادری عزیز با رعایت کردن این نکته ها می‌توانید انواع مدل های بسیار زیبا و شیک تری به روسری های خود بدهید و در مجالس و میهمانی ها بسیار شیک حاضر شوید و خوش بدرخشید. ضمنا مدل هایی از بستن روسری که حجم زیادی از سینه را می‌پوشانند نیز برای زیر چادر مناسب و شیک است.

اکثر خانم های تمایل دارند در صنعت مدل و لباس به روز عمل کنند و همیشه به پوشش خود اهمیت می‌دهند. شال و روسری از انواع پوشش های ضروری برای خانم ها، مخصوصا خانم های چادری است.

در طول روز استفاده از شال و روسری برای خانم های ایرانی امری بدیهی است. به همین دلیل توجه داشته باشید که با هماهنگ کردن طرح ها و رنگ ها، بستن روسری زیر چادر را به صورت کاملا شیک و آراسته تجربه کنید.

همان طور که گفتیم امروزه بستن شال و روسری به روش های متنوع از دغدغه های مهم برای خانم های باحجاب و شیک پوش می باشد.

برای بستن روسری زیر چادر باید تمرین هایی به دفعات داشته باشید تا بتوانید مهارت لازم در این زمینه را کسب کنید و به عنوان یک خانم چادری، پوشش خود را شیک و زیبا کنید.

در ذیل این مطلب چند مدل بستن روسری زیر چادر برای شما به نمایش گذاشته می‌شود امیدواریم بتواند مفید واقع شود.

آموزش بستن روسری زیر چادر
آموزش بستن روسری زیر چادر
آموزش بستن روسری زیر چادر