آمریکا: کمک‌های بشردوستانه به فلسطین را از سر می گیریم

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106061

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش ارائه کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان را پس از آن که در دولت ترامپ قطع شد، از سر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره قطر، «ند پرایس» در نخستین کنفرانس خبری‌ خود افزود: آمریکا به دنبال آن است که  کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان را به سرعت از سر گیرد، چرا که این اقدام در راستای منافع ماست.

وی گفت: توقف کمک‌ها توسط دولت پیشین دستاورد سیاسی به دنبال نداشته، بلکه تنها به مردم فلسطین آسیب زده است.

“محمد اشتیه” نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دو روز پیش از برقراری اولین تماس رسمی این تشکیلات با دولت جدید آمریکا خبر داد و گفت: در تماس با دولت «جو بایدن» راه های از سرگیری روابط و بازگشایی دفاتر دیپلماتیک و کنسولی دو  طرف را بررسی کردند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دسامبر ۲۰۱۷ پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط واشنگتن و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، همه معاملات سیاسی با دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» را متوقف کرده است.  

دولت ترامپ تمام کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین و آژانس کار و امدادیابی سازمان ملل ویژه پناهندگان فلسطین (UNRWA) را متوقف و دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن و کنسولگری آمریکا در قدس را تعطیل کرد. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟