آمریکا واکسن‌های تاییدشده سازمان‌ جهانی بهداشت را برای مسافران می‌پذیرد

  • انتشار: ۱۸ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122174

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد این کشور واکسن‌های تاییدشده بوسیله سازمان‌ جهانی بهداشت را برای مسافران بین‌المللی ورودی به این کشور می‌پذیرد.

به نقل از رویترز، کاخ سفید قبلا اعلام کرده بود که از ماه نوامبر محدودیت‌های مسافرتی اعمال‌شده بر ۳۳ کشور از جمله چین، هند، برزیل و اغلب کشورهای اروپایی را برای افرادی که به طور کامل واکسینه شده باشند، برمی‌دارد. اما در آن هنگام درباره انواع واکسن‌های مورد قبول اظهارنظری نکرده بود.

یک سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز جمعه اعلام کرد: «شش واکسنی تاییدشده بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) یا قرارگرفته در فهرست مصرف اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای مسافرت به آمریکا مورد قبول خواهند بود.»

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نیز در ساعات پایانی روز جمعه اعلام کرد که در ابتدای هفته مورد قبول بودن این واکسن‌ها به خطوط هوایی اطلاع داده شده است و به زودی دستورالعمل‌ها واطلاعات بیشتر در این باره اعلام خواهد شد.

برخی از کشورها به دولت بایدن فشار آورده‌اند که واکسن‌های کرونای تاییدشده بوسیله سازمان جهانی بهداشت را برای مسافران بپذیرد، چرا که واکسن‌های کرونای تاییدشده بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا در همه کشورها در دسترس نیست.

آمریکا مسافران هوایی کاملا واکسینه‌شده از ۲۶ کشور اروپایی عضو پیمان شنگن و نیز بریتانیا، ایرلند، چین، هند آفریقای جنوبی، ایران و برزیل را می‌پذیرد. محدودیت‌های بی‌سابقه قبلی از ورود اغلب شهروندان غیرآمریکایی که در در طول ۱۴ روز گذشته در این کشورها بودند، جلوگیری می‌کرد.

شرایط جدید برای واکسن‌های کرونا تقریبا برای همه فراد تبعه کشورهای خارجی که به امریکا سفر می‌کنند- از جمله کشورهایی که قبلا مشمول محدودیت نبودند، اعمال خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟