آمریکا مانع صدور بیانیه شورای امنیت درباره مسجدالاقصی شد

  • انتشار: ۲۱ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 112589

به نقل از شبکه فرانس ۲۴، بر خلاف تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و با وجود محکومیت گسترده بین المللی این جنایات، شورای امنیت سازمان ملل با مانع تراشی مستقیم آمریکا از صدور بیانیه‌ای در این خصوص ناکام ماند.

تشدید خشونت‌ها در قدس اشغالی و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی اعضای شورای امنیت را به برگزاری نشستی فوری واداشت. نشستی که بدون دستیابی به نتیجه و صدور بیانیه پایان یافت.

جرالدین بیرن ناسون، سفیر ایرلند در سازمان ملل که خود خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شده بود، در این باره گفت: شورای امنیت باید فوراً بیانیه‌ای صادر کند.

دیپلمات‌های شورای امنیت می‌گویند هر ۱۵ عضو شورای امنیت از درگیری‌ها و افزایش خشونت نگرانند، اما آمریکابه عنوان نزدیکترین متحد رژیم صهیونیستی معتقد است صدور بیانیه ممکن است در حال حاضر مفید واقع نشود.

در حال حاضر پیش نویس یک بیانیه در شورای امنیت تهیه شده است. این پیش نویس در برگیرنده نگرانی جدی شورای امنیت از تشدید تنش‌ها و خشونت‌ها در کرانه باختری، از جمله شرق بیت المقدس و نیز در مورد اخراج احتمالی خانواده‌های فلسطینی از محله‌های شیخ جراح و سیلوان در شرق بیت المقدس است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توجیه رویکرد دولت متبوعش در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی گفت: دولت بایدن می‌خواهد اطمینان حاصل کند که هر اقدامی از سوی شورای امنیت تنش‌ها را تشدید نمی‌کند. این اولویت اصلی ماست.

دیپلمات‌های شورای امنیت، اما می‌گویند این شورا به عنوان قدرتمندترین نهاد سازمان ملل باید واکنش به حوادث مسجد الاقصی واکنش نشان دهد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، بنابر گزارش منابع محلی رژیم اشغالگر قدس در‌های مسجدالاقصی را بر روی هلال‌احمر و رسانه‌ها بسته است و به طرف فلسطینیان داخل مسجد گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟