آمریکا در مرحله نهایی تخلیه نیرو‌های خود از افغانستان است

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 119663

به نقل از رویترز، یک مقام امنیتی غربی در کابل اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی در مرحله نهایی تخلیه نیروهای نظامی خود از افغانستان هستند و بیش از هزار غیرنظامی ممکن است به پرواز نرسند.

این مقام امنیتی غربی که نخواست نامش فاش شود امروز در مصاحبه با رویترز گفت: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه غیرنظامیان خارجی و کسانی که در معرض خطر هستند، امروز از کابل خارج می‌شوند. پس از بررسی‌های لازم، نیرو‌ها پرواز خود را آغاز می‌کنند. اما باید بگویم  ممکن است نتوانیم تمامی کسانی که در طول این مدت با ما همکاری داشتند را از افغانستان خارج کنیم.

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است تا مهلت سه شنبه به وعده خود برای خروج همه نیرو‌های نظامی و اتباع خارجی از افغانستان پایبند است. همچنین قرار است تمامی دیپلمات های آمریکایی و کارکنان سفارت خانه ها تا سه شنبه افغانستان را ترک کنند. یک مقام آمریکایی روز شنبه به رویترز گفته بود که کمتر از ۴ هزار سرباز در فرودگاه باقی مانده‌اند.

یک مقام طالبان روز یکشنبه به رویترز گفت: ما منتظر اشاره و خروج نهایی آمریکایی‌ها هستیم تا کنترل کامل فرودگاه کابل را به دست آوریم.

روز گذشته واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت: با وجود ابراز تمایل طالبان برای حفظ نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در افغانستان، جو بایدن تصمیم دارد تا سه شنبه تمامی کارکنان دیپلماتیک خود را از کشور خارج کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟