آمریکا به دنبال ارتباط دوباره با کره شمالی است

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 73756

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا با هدف از سرگیری مذاکرات خلع سلاح‌های هسته‌ای به دنبال ارتباط گیری با کره شمالی است.  

رابرت اوبراین در مصاحبه با آکسیوس گفت: دولت دونالد ترامپ ارتباط گیری با کره شمالی را از سر گرفته است زیرا ما می‌خواهیم مذاکرات در استکهلم را که آخرین بار در اوایل ماه اکتبر سال گذشته انجام شد را ادامه دهیم.  

اوبراین افزود: ما از طریق کانالهای مختلف به آن‌ها اطلاع داده‌ایم که می‌خواهیم این مذاکرات را از سر گیریم و تعهد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را عملی کنیم.  

دولت ترامپ در حالی به دنبال از سرگیری مذاکرات با کره شمالی است که “کیم کایه گوان”، مشاور وزارت خارجه پیونگ یانگ اعلام کرده بود، از نظر کره شمالی پیشنهادهایی که ترامپ در آخرین دیدار با جونگ او مطرح کرد قابل گفت‌وگو نیست و کره‌شمالی به خاطر لغو نسبی تحریم‌ها، از تاسیسات هسته‌ای‌اش صرفنظر نخواهد کرد و تنها وقتی که آمریکا امتیازاتی بدهد به میز مذاکره برخواهد گشت.  

مشاور وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی این کشور افزود، از سرگیری مذاکرات بین کره شمالی فقط در صورتی ممکن خواهد بود که آمریکا مسایل مطرح از سوی کره شمالی را بپذیرد. ما اطلاع داریم که آمریکا نه آماده این کار است و نه توان انجام این کار را دارد.  

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟