آمریکا: برنامه هسته‌ای کوریای شمالی تهدیدی برای واشنگتن و متحدانش است

  • انتشار: ۲۱ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122414

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کوریای شمالی تهدیدی برای آمریکا و متحدانش است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرگزاری یونهاپ مدعی شد: «برنامه‌های سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک کوریای شمالی تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی و پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است.»

این مقام در ادامه افزود: «آمریکا برای دفاع از متحدان خود و منافع حیاتی آمریکا با تحریکات و قلدری‌های کوریای شمالی مقابله خواهد کرد.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در نمایشگاه توسعه دفاعی گفت: «ما برای شروع جنگ هیچ زمان پیشقدم نمی‌شویم. افزایش توان نظامی و تسلیحاتی ما صرفاً برای مقابله با دشمنان و حفاظت از حاکمیت کشور است. برای مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا باید تسلیحات موشکی خود را توسعه دهیم.»

اخیرا تنش‌ها در شبه جزیره کوریا افزایش یافته و کوریای شمالی و کوریای جنوبی در رقابتی شدید هر روز توان تسلیحاتی و موشکی خود را ارتقا می‌دهند و هر بار بخشی از موشک‌های بالستیک پیشرفته و سخت افزار‌های جنگی خود را به نمایش می‌گذارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟