آمریکا با خروج از افغانستان بخش زیادی از تجهیزات تجهیزات نظامی خود را تخریب می کند

  • انتشار: ۲۱ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 112664

روزنامه  آسوشیتدپرس در مقاله‌ی تأیید کرده که ارتش ایالات متحده آمریکا هنگام خروج از افغانستان، بخش زیادی از تجهیزاتی که به پایگاه های استقرار دائمی آن در ایالات متحده منتقل نمی‌گردند و یا هم در اختیار ارتش افغانستان قرار داده نمی‌شوند، تخریب خواهند شد.

بیشترتجهیزات طبقه بندی شده “محرم” ارتش آمریکا، به ایالات متحده حمل می شوند. همزمان ، برخی از تجهیزات، شامل هلیکوپترها،  وسایل نقلیه سنگین، مهمات و و تسلیحات همچنین شماری از پایگاه نظامی، در اختیار ارتش افغانستان قرار داده خواهد شد.

پیش از این نیز «جان کربی» سخنگوی گفته بود که مقداری از این تجهیزات به آمریکا منتقل شده است، بخشی از آن به دیگر مناطق جهان ارسال شده و بخشی دیگر نیز در اختیار نیروهای افغان قرار گرفته و یا تخریب می‌شود.

گفته می‌شود که در دوهه اخیر حدود ۷۰۰ پایگاه کوچک و بزرگ نظامی توسط آمریکا در افغانستان ساخته شده است که بسیاری از آنها را نیروهای آمریکایی پس از واگذاری یا خروج، تخریب کرده‌اند.

برخی مقامات محلی در گذشته نیز گفته بودند که آمریکایی‌ها این تجهیزات را به دولت افغانستان نمی‌دهند و بیشتر آنها را به پاکستان منتقل کرده‌اند.

همچنین پیش از این گفته می‌شد که در فرودگاه «بگرام» ۱۸۰۰ ساختمان تخریب شده‌ است.

اقدامات نظامی آمریکایی برای تخریب تاسیسات و تجهیزات پایگاههای نظامی همواره مورد انتقاد بوده است.

به گفته کارشناسان، آمریکایی‌ها  در آستانه خروج از افغانستان هیچ چیز با ارزشی را برای افغانستان باقی نخواهند گذاشت.

روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بر اساس فرمان جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به تاریخ اول ماه می آغاز شد و قرار است تا ۱۱ سپتمبر سال جاری تکمیل شود.

نیروهای ایتلاف بین المللی نیز تا این مدت افغانستان را ترک خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟