آل‌سعود سهام شرکت‌های بوئینگ و فیس‌بوک را خرید

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86023

به نقل از رویترز، صندوق سرمایه‌گذاری متعلق به آل سعود سهام شرکت‌های بزرگ آمریکایی از جمله بوئینگ، فیس‌بوک و سیتی‌گروپ را خریداری کرده است.

«صندوق سرمایه‌گذاری عمومی» که متعلق به خاندان سعودی است با سرمایه ۳۰۰ میلیارد دالری سهام شرکت‌های مهم را در سراسر جهان خریداری کرده و از ضعف بازار به دلیل شیوع جهانی کرونا بهره برده است.

اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد این صندوق در شرکت بوئینگ دارای سهامی به ارزش ۷۱۳.۷ میلیون دالر و در شرکت سیتی گروپ حدود ۵۲۲ میلیون دالر است و از سهام شرکت فیسبوک ۵۲۲ میلیون دالر در اختیار دارد. همچنین این صندوق ۴۹۵.۸ میلیون دالر در شرکت دیزنی و ۴۸۷.۶ میلیون دالر نزد بانک آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است.

بر این اساس، این صندوق تقریبا ۵۱۴ میلیون دالر سهام شرکت ماریوت و سهم کوچکی نیز نزد شرکت برکشایر دارد. رسید سپرده آمریکایی از سوی دیگر نشان می‌دهد این صندوق دارای ۸۲۷.۷ میلیون دالر سهام در شرکت نفتی بریتیش پترولیوم است.

این صندوق تقریبا نیمی از ۱۰۰ میلیارد سرمایه دالرصندوق سرمایه‌گذاری «سافت بانک» ژاپنی را تامین کرده است که در حال حاضر با زیان روبه‌رو است.

ماه گذشته، یاسر الرمیان، رئیس این صندوق اعلام کرد به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌هایی، چون هوانوردی، نفت و گاز و سرگرمی است و پس از پایان بحران کرونا فرصت‌های زیادی برای سرمایه گذاری در جهان به وجود خواهد آمد.

منبع: yjc.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟