آلمان روند پذیرش پناهندگان افغانستانی را متوقف کرد

  • انتشار: ۱۶ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134151

وزارت‌های داخله و خارجۀ آلمان با نشر اطلاعیۀ مشترک گفته اند که برای برنامۀ جدید انتقال افغان‌های آسیب‌پذیر به آلمان هیچ درخواست فردی و جدید پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا افغانستان، در این اطلاعیه آمده است که ادارات حکومت آلمان درخواست‌های انفرادی متقضایان را نپذیرفته، بلکه ادارات و سازمان‌های با صلاحیت که با حکومت آلمان همکاری دارند، فهرستی از درخواست‌های افراد واجد شرایط را که از قبل در نزد این ادارات است، برای طی مراحل پیشکش می‌کنند.

گفتنی است حکومت آلمان به تاریخ دوشنبه ۱۷ اکتوبر (۲۵ میزان) اعلام کرد که برنامۀ جدید دوساله را برای تخلیۀ افغان‌های در معرض خطر از افغانستان روی دست گرفته است که بر اساس آن هر ماه ۱۰۰۰ نفر از داخل افغانستان به آلمان منتقل خواهند شد.

در اطلاعیۀ جدید وزارت‌های داخله و خارجۀ آلمان آمده است که در مرحلۀ نخست تنها آن افغان‌هایی تخلیه خواهند شد که از قبل درخواست‌های شان را از طریق ادارات و موسسات همکار با حکومت آلمان پیشکش کرده اند.

حکومت آلمان گفته است: در حال حاضر هیچ درخواست جدید پذیرفته نمی‌شود، حتا از طریق ادارات رسمی حکومت آلمان چون وزارت‌خانه‌های حکومت فدرال، سفارت آلمان در کابل یا موسسۀ جی آی زی.

همچنین به متقاضیان و افغان‌های واجد شرایط برای برنامۀ انتقال به آلمان گوشزد شده است که هیچ یک از ادارات همکار با حکومت آلمان برای دریافت و طی مراحل درخواست تقاضای پول کرده نمی‌توانند و درخواست کنندگان جداً متوجه این نکته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟