آلمان از کمک‌ ۲.۷ میلیارد یورویی‌اش به اوکراین رونمایی کرد

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138455

دولت آلمان از بسته کمکی جدید این کشور به اوکراین به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو، رونمایی کرد.

رسانه‌های بین‌المللی، امروز شنبه، ۲۳ ثور، به نقل از بیانیه وزارت دفاع آلمان گزارش داده‌اند که کمک جدید آلمان بزرگ‌ترین بسته کمکی این کشور از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین است.

بربنیاد گزارش‌ها، بسته کمکی جدید آلمان به اوکراین شامل ۳۰ عراده تانک لئوپارد، ۱۵ عراده تانک ضد هوایی Gepard، بیش از ۲۰۰ بال هواپیمای بی‌سرنشین و ۴۰۰ سامانه ضد هوایی Iris-T است.

بوریس پیستوریوس؛ وزیر دفاع آلمان، گفته: «همه ما آرزوی پایان سریع این جنگ وحشتناک و غیرقانونی را داریم. متأسفانه، این هنوز قابل پیش‌بینی نیست. بنابراین، آلمان هر کمکی که بتواند تا زمانی که لازم باشد، ارائه خواهد کرد.»

در همین حال، آندری یرماک؛ رییس دفتر ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین، در پیامی در تلگرام از این بسته کمکی آلمان تشکر کرده است.

آلمان پس از تهاجم روسیه بر اوکراین تنها به کمک‌های مالی به کی‌یف و وضع تحریم‌ها بر مسکو بسنده کرده بود؛ زیرا از تشدید جنگ هراس داشت؛ اما در آغاز سال جاری میلادی با ارسال تانک به اوکراین موافقت کرد.

بزرگ‌ترین کمک تسلیحاتی آلمان به اوکراین در حالی رونمایی شده که کی‌یف اخیرا به پیش‌روی‌هایی در جبهه‌ جنگ باخموت دست یافته است.

این در حالی است که رهبران اوکراین اخیرا درخواست تسلیحات سنگین دوربرد از متحدان‌شان کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟