آغاز مانور‌های مشترک هوایی بین آمریکا و کوریای جنوبی

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123370

به نقل از رویترز، در حالی که تنش‌ها بر سر آزمایش‌های موشکی اخیر کوریای شمالی و درخواست برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای از سوی این کشور همچنان وجود دارد، یک مقام نظامی در سئول اعلام کرد کوریای جنوبی و آمریکا امروز دوشنبه مانور‌های مشترک هوایی خود را آغاز کردند.

 نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد: به مدت ۹سال است که دو کشور میزبان رزمایش‌های نظامی«Vigilant Ace» بودند که به عنوان تمرینی برای «تقویت قابلیت همکاری بین نیروهای آمریکا و کوریای جنوبی و تضمین صلح و امنیت محلی» توصیف شده است. این تمرین‌ها زمانی ده‌ها هزار نیرو و صد‌ها هواپیمای جنگنده، بمب‌افکن و سایر هواپیما‌های جنگی پیشرفته را بسیج می‌کرد. اما این برنامه از سال ۲۰۱۷ به منظور تسهیل گفتگو‌ها با هدف پایان دادن به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ در ازای لغو تحریم‌های واشنگتن کاهش یافته است.

خبرگزاری یونهاپ نوشت حدود ۱۰۰ هواپیمای کوریای جنوبی از جمله F-۱۵Ks و KF-۱۶s و F-۱۶‌های آمریکایی، از سوی دو طرف برای این رزمایش ارسال خواهند شد اما هیچ تجهیزات یا سربازی از آمریکا به تمرینات ملحق نخواهد شد. این مانور‌ها پنج روز به طول می‌انجامد.

سخنگوی نیروی هوایی کوریای جنوبی از تایید این گزارش خودداری کرد.

این رزمایش پس از آن انجام شد که کوریای شمالی یک موشک بالستیک پرتاب شده از زیردریایی را شلیک کرد. سونگ کیم، فرستاده آمریکا در امور کوریای شمالی، در جریان سفر هفته گذشته خود به سئول، این آزمایش را نگران کننده و معکوس خواند و از پیونگ یانگ خواست پیشنهادات مذاکره را بپذیرد. 

کوریای شمالی تاکنون پیشنهادات واشنگتن را مبنی بر خلع سلاح هسته ای این کشور، رد کرده و آمریکا و کوریای جنوبی را به اعمال فشار و دامن زدن به تنش ها با انجام تمرینات نظامی مختلف، متهم می‌کند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟