آغاز بکار دولت جدید استرالیا با نخستین وزیر زن مسلمان

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130819

دولت جدید استرالیا که امروز چهارشنبه سوگند یاد کرد با ثبت رکوردی جدیدی در زمینه داشتن اعضای زن، شامل ۱۳ زن از جمله اولین وزیر زن مسلمان تاریخ این کشور و دومین فرد بومی تعیین شده در تاریخ این کشور به عنوان وزیر امور بومیان است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مراسم که توسط دیوید هرلی، والی کانبرا، پایتخت استرالیا برگزار شد، ۱۱ روز پس از آن برگزار میشود که آنتونی آلبانیز، در پی پیروزی حزب چپ میانه‌روی کارگر در انتخابات استرالیا بر محافظه کاران، به عنوان نخست وزیر جدید این کشور خود را مطرح کرد.

آلبانیز در توییتر نوشت: مفتخرم که یک دولت فراگیر را رهبری می‌کنم که به اندازه خود استرالیا متنوع است. به همه این اعضای جدید برآمده از حزب کارگر خوش آمد می‌گویم.

آن آلی، وزیر جوانان، اولین وزیر زن مسلمان استرالیا است، در حالی که اد هوسیک، وزیر صنعت و علوم، اولین مسلمانی است که در کابینه خدمت می‌کند.

لیندا برنی، اولین زن و دومین فرد بومی تعیین شده برای سمت وزیر امور بومیان است.

چند روز پیش پنی وونگ، وزیر امور خارجه دولت جدید استرالیا به همراه آلبانیز سوگند یاد کردند تا بتوانند برای نشست با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و نارندرا مودی، نخست وزیر هند به توکیو بروند.

از ۳۰ وزیر منصوب شده در دولت جدید استرالیا، نزدیک به نیمی از آنها زن هستند. زنان همچنین رکورد ۱۰ جایگاه از ۲۳ سمت اصلی کابینه دولت جدید استرالیا را به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟