آزمون راستی آزمایی غنی

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2دیدگاه
  • شناسه مطلب: 117885
اشرف غنی:

با اینکه اشرف غنی آدم غیر قابل اعتمادی است و عملکرد او در گذشته نشان داده که جنسش در انحصار طلبی و افساد، چندان با طالب فرقی ندارد، اما با آن هم به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، نیاز است تا یک فرصت دیگر به او داده شود.

اگر آنچه که اشرف غنی در سخنرانی امروزش گفت راست باشد (با توجه به اینکه خطر طالبان بیش از همه خود او را تهدید میکند میتوان امیدوار بود که او امروز راست گفته است) و دولت، صادقانه در برابر طالبان ایستادگی کند، عبور از فتنه طالب ‌شدنی و ممکن است.

تقویت هسته های مردمی مقاومت در برابر طالبان، آزمون راستی آزمایی اشرف غنی است و اگر او این‌بار، از آزمون سربلند بیرون آید، میتوان مسامحتا از همه گندهایی که او طی چند سال گذشته به افغانستان زده چشم پوشی کرد.

راستی آزمایی غنی زمان زیادی نیاز ندارد. هرات، مالستان و هلمند در اولویت حمایت هستند. اگر او به کمک جبهه مقاومت آمد و نیروهای مردمی را تجهیز و حمایت کرد، معلوم میشود که عمق خطر را درک کرده و بازی دیگری در دستور کار ندارد.

اما اگر باز هم صرفا با کلمات بازی کرده بود و در میدان عمل، بر سیاق پیشین پیش رفت، آنگاه عبور از او و آغاز مقاومت مستقل در برابر طالبان مجوز عقلی و منطقی خواهد داشت.

سید احمد موسوی مبلغ

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟