آخرین پیشنهاد ترامپ به رهبر کوریای شمالی قبل از آغاز جنگی ویرانگر

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 22063

روزنامۀ دیلی استار از آخرین بستۀ پیشنهادی آمریکا به رهبر کوریای شمالی، پیش از جنگ جهانی سوم پرده برداشت.

به نوشتۀ دیلی استار، آمریکا و کوریای شمالی، به چند قدمیِ درگیر کردن جهان در جنگ جهانی سوم رسیده اند. آمریکا، با علم به این موضوع، سعی کرد با وعده های خود، کوریای شمالی را از شروع جنگی اتمی منصرف کند.

منابع دیپلوماتیک آمریکایی فاش کردند که واشنگتن پیش از حمله ای فراگیر به کوریای شمالی، به این کشور شاخۀ زیتون صلح نشان داد و بسته ای پیشنهادی شامل چهار وعده، بر میز رئیس کوریای شمالی گذاشت. این بسته پیشنهادی شامل، تحویل سلاح اتمی کوریای شمالی و در مقابل برجا ماندن کیم جونگ اون در رأس قدرت در کوریای شمالی و همچنین خروج آمریکا از شبه جزیرۀ کوریا و تضمین جدایی دو کوریا از یکدیگر را شامل می شود.

در این میان، «رکس تیلرسون» وزیر خارجۀ آمریکا در برابر وعده ها، وعیدهایی را نیز مطرح و تهدید کرد که تحریم ها و فشارهای دیپلوماتیک و اقتصادی بر کوریای شمالی افزایش می یابد.

رکس تیلرسون که پیش از این گفته بود:«جنگ با حکومت استبدادی (کوریای شمالی) امری اجتناب ناپذیر است؛ طرح و راهبردی که در گفت و گو با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین بر سر آن توافق کردند را اعلام کرد.

از سوی دیگر، رئیس جمهور چین، تمام آن چه از مقامات آمریکا شنیده بود را به رهبر کوریای شمالی ابلاغ کرد و به نوبۀ خود، آمریکا را به عقد معاهدۀ صلح با کوریای شمالی فراخواند.

اما واکنش «کیم جونگ اون» بسیار قاطعانه بود و به تهدید آمریکا به حملات نظامی ادامه داد و تاکید کرد که برای برپا کردن «آخرین جنگِ مقدس» آمادگی دارد، جنگی که ترامپ، آن را «تجاری» می داند.

«دونالد ترامپ» در واکنش به تهدیدهای اتمی رهبر کوریای شمالی، بمب افکن های اتمی و ناوگان دریایی بزرگی را به شبه جزیرۀ کوریا اعزام کرد.

روزنامۀ «رودونگ سینمون» که ارگان دولت کوریای شمالی است، نوشت:«ارتش جمهوری دموکرات خلق کوریا، که از روحیۀ نابودسازی دشمنان برخوردار است، منتظر دستور آغاز «آخرین جنگ مقدس» است».

در این روزنامه همچنین آمده است:«حملاتِ ما، به یکباره دریا را به آتش تبدیل خواهد کرد و تمامی دشمنان را نابود خواهد کرد و آخرین پیروزی را رقم خواهد زد».

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟