آخرین تحولات مذاکرات مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 26103

روزنامه عبری زبان “یدیعوت احرونوت” مدعی شده که اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی حماس در آستانه “مبادله اطلاعات” در خصوص نظامیان صهیونیستی اسیر نزد این جنبش هستند و این اقدام بخشی از عملیات مبادله دو مرحله ای اسرا به شمار می رود.

یدیعوت احرونوت آورده است که حماس علاوه بر شائول و گولدن دو نظامی اسیر اسرائیلی، اهرم هایی در اختیار دارد که می تواند به واسطه آن تمامی فلسطینیان را از زندان های اسرائیلی آزاد کند.

این منبع اشاره کرد: حماس در ازای ارائه اطلاعاتی در خصوص نظامیان اسیر صهیونیستی به رژیم صهیونیستی، خواستار آزادی تمامی زنان و کودکان و نمایندگان پارلمانی اسیر فلسطینی شده است.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه هرگونه پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا را رد کرد.

لیبرمن در گفتگو با رادیو “گالی اسرائیل”ضمن اشاره به تلاش هایی برای پیشبرد مذاکرات مبادله اسرا، تاکید کرد که هیچ تماسی با حماس در این راستا انجام نشده است.

نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی هم در این راستا عنوان کرد که نباید افراد به گمان او مخرب (اسرای فلسطینی) در مقابل اجساد نظامیان اسرائیلی آزاد شوند.

بنت تصریح کرد که بسیاری از اسرای آزاده مشمول قرارداد شالیت مجددا به عملیات های مقاومتی و فعالیت های ضد صهیونیستی بازگشته اند.

البته رادیو سراسری رژیم صهیونیستی هم به نقل از برخی مسئولان صهیونیستی شرکت کننده در مذاکرات مبادله اسرا، از وجود تلاش هایی در این زمینه خبر داد و تاکید کرده که با این حال هیچ پیشرفتی تاکنون حاصل نشده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟