آخرین تحولات افغانستان محور گفت‌وگوی وزیران خارجه‌ی امریکا و قطر

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 138554

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی امریکا با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی قطر تلفونی گفت‌وگو کرده است.

وزارت خارجه‌ی قطر در خبرنامه‌ای گفته است که در این تماس تلفنی، روابط دوجانبه بین دوحه و واشنگتن، آخرین تحولات افغانستان و تشدید تنش اخیر در سرزمین‌های فلسطینی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به نقل از خبرنامه، در این تماس دو طرف از توافق‌ آتش‌بس میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی استقبال کرده‌اند.

وزارت خارجه‌ی امریکا نیز در خبرنامه‌ای گفته است که بلینکن از عبدالرحمان آل ثانی به‌خاطر مشارکت و تلاش‌های مهم قطر برای کاهش تنش در طول خصومت‌های اخیر در غزه سپاسگزاری کرده است.

او از کمک‌های قطر به افغانستان نیز سپاسگزاری کرده است.

این گفت‌وگوی تلفونی پس از سفر وزیر امور خارجه‌ی قطر به قندهار و دیدار با سران طالبان انجام شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان می‌گوید که در دیدار هیأت قطری با ملا محمدحسن آخوند، نخست‌وزیر این گروه روی تقویت روابط دوجانبه، بلندبردن سطح اعتماد بین افغانستان و قطر، همکاری‌های عملی در راستای آموزش، صحت و اقتصاد صحبت شده است.

منابع در ولایت قندهار می‌گویند که آموزش دختران، کار زنان، کمک‌های صحی و تحکیم روابط دوجانبه از محورهای مهم بحث دو طرف بوده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در قندهار می‌گویند که ملا محمدحسن آخوند از هیأت قطری به‌خاطر کمک‌ها و همکاری گذشته و حال دوحه با طالبان تشکری کرده و بر ادامه‌ی همکاری‌های دوجانبه تأکید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟