غنی: تدابیر امنیتی در غرب کابل باید تشدید شود

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46972

رئیس جمهور اشرف در دیدار با تعدادی از مردم غرب کابل گفت که تدابیر امنیتی که در ساحه سبز کابل در نظر گرفته شده، برای غرب کابل نیز استفاده خواهد شد که این مورد نیاز به بحث همه جانبه دارد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است که اشرف غنی، شام روز گذشته (جمعه) با تعدادی از مردم غرب کابل در قصر چهارچنار ارگ دیدار کرد.

در این دیدار، رئیس جمهور با استقبال از طرح امنیتی محرم و هفتۀ شهید گفت که باید این وضاحت وجود داشته باشد که افغانستان به یک توطئه و تهدید بلند امنیت ملی مواجه است و مسالۀ غرب کابل این امر را ثابت می سازد. وی اضافه کرد که جنگ کنونی جنگ علیه مردم و قانون اساسی ما است.

رئیس جمهور افزود که اقدامات دراین زمینه کافی نیست و هدایت داده ام که کابل به چهار زون امنیتی به شمول غرب کابل تقسیم گردد و اکنون مرکز هماهنگی امنیتی در غرب کابل فعال است و در آینده به مرکز اساسی امنیتی مبدل خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت که عین تدابیر امنیتی که در ساحه سبز کابل درنظر گرفته شده است در غرب کابل نیز از مدل مذکور استفاده خواهد شد که این مورد نیاز به بحث های همه جانبه دارد. رئیس جمهور تأکید کرد که برای تأمین امنیت غرب کابل به عنوان تهدید بلند، اقدامات اساسی می شود.

وی نظر به پیشنهاد سخنرانان مبنی بر توزیع سلاح موقت در برخی مساجد و تکایا، به مسوولین مربوطه هدایت داد تا راه های عملی این خواست را همه جانبه بررسی نمایند و نیز شیوه نظارتی از محافظین مساجد به منظور جلوگیری از اخلال امنیت، روی دست گرفته شود.

این در حالیست که در ماه های اخیر غرب کابل، شاهد حملات خونینی بوده است. در کمتر از یک ماه اخیر دو حمله خونین با صدها کشته و زخمی به وقوع پیوسته است.

روز چهارشنبه هفته گذشته در نتیجه دو انفجار تروریستی در منطقه برچی در غرب کابل بیش از 30 تن جان باخت و حدود 90 نفر دیگر زخمی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟