رئیس جمهور استعفای سه مقام امنیتی را منظور نکرد

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46586

مقام ها در ارگ می گویند که رئیس جمهور اشرف غنی استعفای سه مقام امنیتی را نپذیرفته است. روز گذشته ویس احمد برمک وزیر امور داخله، طارق شاه بهرامی وزیر دفاع و معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی از مقام های شان کناره گیری کرده بودند.

هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که رئیس جمهور اشرف غنی استعفای سه مقام امنیتی را منظور نکرده است.

در اعلامیه ارگ نیز گفته شده، رییس جمهور استعفای آنها را منظور نکرده و از آنها خواسته است که به کارهای شان ادامه دهند و برای بهبود وضعیت امنیتی به آنها راهنمایی های لازم را کرده است.

روز گذشته ساعاتی پس از انتشار خبر استعفای محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی و در حالی که زمزمه‌های تغییر وزیر داخله، دفاع و رئیس امنیت ملی نیز به گوش می‌رسید، خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در دولت کابل از استعفای سه مقام ارشد دیگر در افغانستان خبر داد.

یک مقام آگاه در دفتر محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان به خبرگزاری رویترز گفته بود، ما در مجموع چهار نامه استعفا از سوی دو وزیر و دو مقام امنیتی دریافت کرده‌ایم.

پس از آن که مسجل شد یکی از این نامه‌های استعفا متعلق به مشاور امنیت ملی افغانستان بوده است، اکنون منابع آگاه دولتی گفته‌اند، طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع و ویس احمد برمک، وزیر داخله و معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی نیز اقدام به کناره‌گیری کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟