گسترش اعتراضات مردمی در دومین روز بازداشت آقای علی پور

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 50252

در دومین روز بازداشت آقای علی پور، دامنه اعتراضات از کابل به ولایت های دایکندی، بلخ، بامیان و میدان وردک کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، اعتراضات گسترده مردمی که از روز گذشته در پی دستگیری فرمانده علی پوردر غرب کابل آغاز شد، با تداوم بازداشت وی به سایر ولایات نیز سرایت کرده است.

گزارشهای میدانی در کابل نشان میدهد درگیری ها توسط نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده و طی چندین فقره تیراندازی پولیس، تعدادی از تظاهرات کنندگان کشته و مجروح شده اند.

هرچند تاکنون منابع رسمی، آماری از حادثه دیدگان کابل نشر نکرده اند اما برخی رسانه ها میگویند تعداد کشته و زخمی های این اعتراض تاکنون به 25 تن رسیده است.

در دیگر ولایت ها نیز مردم به خیابان ها ریخته و با حرکت به سمت ادارات دولتی و امنیتی درحالی که پلاکاردها و شعارهایی در دست دارند، خواستار آزادی هرچه سریعتر اقای علی پور هستند.

فعالان شبکه های اجتماعی میگویند در اعتراضات دیگر ولایات نیز، نیروهای امنیتی به سمت مردم تیراندازی کرده و تعدادی از معترضین کشته و زخمی شده اند.

فرمانده علی پور روز گذشته در منطقه قلعه قاضی از مربوطات ناحیه هجدهم شهر کابل توسط نیروهای امنیت ملی به اتهام داشتن افراد مسلح غیرمسئول، باج‌گیری از زمین داران و تاجران، اذیت و آزار شهروندان و حمله بر منسوبین امنیتی بازداشت شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟