آمادگی نیروهای بسیج مردمی برای آزادسازی تلعفر عراق

  • انتشار: ۲۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29112

گزارش ها از عراق حاکی از آن است که نیروهای بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی برای آزادسازی منطقه استراتژیک تلعفر آماده شده است. تلعفر یکی از نقاط مهم عراق است که بعد از موصل، هنوز در اشغال تروریست های داعش است.

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش کرد که نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق برای آزادسازی منطقه تلعفر از دست گروه تروریستی داعش در خطوط تماس با این گروه مستقر شدند.

احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفتگو با شبکه خبری المیادی گفته است که تصمیم نهایی در خصوص مشارکت نیروهای داوطلب مردمی در عملیات آزادسازی  تلعفر  اتخاذ شده است.

وی با اشاره به فشارها و جوسازی‌هایی که قبل از آغاز عملیات آزادسازی تلعفر علیه نیروهای داوطلب مردمی عراق صورت گرفته است، گفت: ما قبل از عملیات موصل، صلاح‌الدین، تکریت و سایر عملیات‌ها نیز شاهد این فشارها بودیم، اما در نهایت در این عملیات‌ها شرکت کردیم.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق با بیان اینکه داعش ابزاری نظامی برای اجرای یک پروژه سیاسی بزرگ در عراق و سوریه و انتقال آن به سایر کشورهای منطقه است، افزود: مقاومت دو ملت عراق و سوریه این پروژه را خنثی کرد.

وی گفته است که  که 35 هزار نیروی اهل تسنن، 7 هزار ترکمن و هزاران ایزدی و مسیحی در حشدالشعبی عضو هستند.

همچنان کریم الخاقانی یکی از فرماندهان الحشد الشعبی گفته است الحشد الشعبی، پلیس فدرال، ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم آمادگی گسترده ای را آغاز کرده اند.

وی گفت: از یک سو نیروهای الحشد الشعبی در همه زمینه های زمینی پیشرفت چشمگیری داشته اند و از سوی دیگر عناصر دشمن و فرماندهان آنها در سراسیمگی و سردرگمی به سرم می برد که عملیات آزادسازی تلعفر ساده تر خواهد کرد.

این فرمانده همچنین از استقبال بسیج مردمی گروه کثیری از آوارگان و مهیا کردن مسیرهای امن در برهه اخیر سخن گفت و تصریح کرد: ما سازوکاری را برای خارج کردن بیشترن تعداد آوارگان از محل درگیری تدوین کرده ایم و برخی استقرار در روستاهای دور از صحنه جنگ را آغاز کرده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟