1500 نیروی آمریکایی اواخر سال 2107 در افغانستان مستقر خواهد شد

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 20578

ارتش آمریکا اعلام کرد، ۱۵۰۰ سرباز آمریکایی اواخر سال ۲۰۱۷ در افغانستان مستقر خواهند شد. این نیروها از تیم جنگی هوابرد هستند.

به نقل از «ستاراندستریپ»، بخشی از نیروهای لشکر ۲۵ نیروهای هوایی ارتش آمریکا که بالغ بر ۱۵۰۰ سرباز است به منظور ادامه ماموریت «آزادی‌عمل» به افغانستان اعزام می‌شوند.

جنرال برایان اونز، فرمانده کل ارتش آمریکا در آلاسکا در بیانیه‌ای گفت: این سربازان در شرایط جوی و منطقه‌ای متعددی آموزش دیده‌اند و اطمینان دارم در جریان استقرار در افغانستان بتوانند با تمام چالش‌ها مقابله کنند.

استقرار نیروهای هوایی از آلاسکا بخشی از استقرارهای گردشی معمول نیروها در حمایت از سایر نیروهاست. نیروهای آمریکایی در افغانستان به دو دسته عملیاتی تقسیم شده‌اند؛ عملیات “حمایت قاطع از ناتو” برای امور مشاوره‌ای به نیروهای امنیتی افغان و عملیات “نگهبان آزادی” که یک عملیات ضد تروریستی آمریکا علیه گروه‌های القاعده، داعش و سایر گروه‌های تروریستی است.

آمریکا اکنون حدود ۸۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد.

ناتو رسما در دسامبر ۲۰۱۴ به عملیات جنگی در افغانستان پایان داد اما نیروهای آمریکایی جون گذشته اختیارات بیشتری برای حمله به شبه‌نظامیان طالبان دریافت کردند.

خبر استقرار این نیروها در افغانستان چند روز پس از آن اعلام شد که پنتاگون از استقرار حدود ۳۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا در ولایت هلمند در جنوب افغانستان خبر داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟