اگر آمریکا دنبال صلح است از افغانستان خارج شود

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 12272

به گزارش خبرگزاری اطلس، اقای لوییس فراخوان رهبر مسلمانان امریکا و رهبر جنبش دفاع از حقوق انسانی سیاه پوستان در نشست خبری که در تهران روز شنبه 24 بهمن برگزار شد گفت: من رهرو محمد (ص)هستم برای بنده و امت اسلامی مایه افتخار است که در سالروز انقلاب اسلامی در ایران حضور دارم این انقلاب بزرگ توانست بر شیطان فائق اید.

وی افزود : اسلام سنی و شیعه دچار تفرقه شده است و امریکا هم تلاش میکند روابط را زهرالود کند.

لوییس فراخوان در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری اطلس در خصوص اینکه ایا امریکا به صلح در افغانستان فکر میکند گفت: امریکا در افغانستان بدنبال صلح نیست و اگر به دنبال صلح بود از انجا خارج میشد.

وی در ادامه افزود: امریکایی ها برای صلح به افغانستان نیامده اند و همانطور که میدانید در افغانستان یک فضای منفی علیه امریکا ایجاد شده است.

لوییس فراخوان تصریح کرد: در زمان جنگ سرد امریکا توانست بر روس ها پیروز شود و به مجاهدین قول داد برای بازسازی افغانستان کمک کند و زیر قولش زد کما که همیشه اینکار را میکند و این منجر به جنگ داخلی در طول این 20سال شد و بعد هم شاهد ظهور طالبان بودیم ، طالبان ملاقاتی با مسوولین امریکایی داشتند و در ان ملاقات معاون وقت رییس جمهور امریکا که عضو شرکتی بود میخواستند لوله را از آذربایجان و افغانستان برسانند به خلیج فارس که با طالبان سر این موضوع مذاکره میکردند که یا فرش طلا دریافت میکنید یا فرش بمب و در ان زمان با اینکه طالبان این پیشنهاد را رد کرد بمب گذاری ها در عراق شروع شد ، اول گفتند باید صدام را از بین ببریم بعد برسیم به افغانستان، بنابرین شما باید خودتان صلح را ایجاد کنید.

وی تاکید کرد: امریکایی ها در ابتدا تظاهر میکنند به عنوان واسطه میخواهند صلح را ایجاد کنند اما زیر قول خودشان میزنند و تنها راه خروج امریکایی ها از افغانستان این است که شما خودتان صلح را در افغانستان ایجاد کنید.

وی در پایان گفت: پایان جهان کنونی زمان ظهور حضرت مهدی خواهد بود که ظالمان را از بین میبرد و کسانیکه از جنگ جان سالم به در ببرد در جهانی عاری از پاکی خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟