۴۰ طالب در افغانستان کشته شدند

  • انتشار: ۱۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 28543

وزارت دفاع ملی می‌گوید، در جمع کشته‌شده‌گان دو تن از اعضای گروه داعش نیز شامل‌اند و ۲۰ تن از تروریستان دیگر زخمی شده‌اند.
دفتر رسانه‌های وزارت دفاع ملی می‌گوید عملیات‌های نیروهای دولتی در ولایت‌های ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، غزنی،قندهار، زابل، بادغیس، فراه، بغلان، فاریاب، بدخشان و هلمند راه اندزای شده بوه‌اند.
به اساس آمار وزارت دفاع، گروه طالبان در یک روز گذشته، در ولایت‌های هلمند، فاریاب و غزنی زیادترین تلفات را از سوی نیروهای دولتی متقبل شده‌اند.
وزارت دفاع می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ عملیات تصفیوی پلان شده، ۲۴ علمیتات خاص و ۲ عملیات شبانه و ۱۱۶ پرواز هوایی به خاطر حمایت از نیروهای دولتی زمینی صورت گرفته‌اند.
این وزارت از تلفات نیروهای دفاعی و امنیتی در برابر گروه طالبان وسایر گروه‌های تروریستی چیزی نگفته‌است.
گفتنی‌ست که وزارت دفاع روز گذشته با نشر خبرنامه‌یی از کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ هراس‌افگن در درگیری با نیروهای دولتی خبر داده بود.
گروه‌های تروریستی در این اواخیر شماری از ولسوالی و قریه‌های ولایت‌های افغانستان را تصرف کرده‌اند که باگذشت چند روزی نیروهای دولتی دوباره آن مناطق ها تصرف کرده‌اند در تازه‌ترین مورد، وزارت دفاع گفته‌است که عملیات برای بازپس‌گیری قریۀ میرزااولنگ ولسوالی صیاد سرپل از سوی نیروهای دولتی آغاز شده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟