۲۱۰ جوان در هرات به نیروی هوایی افغانستان پیوستند

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 28526

«نادرعظیمی» فرمانده مرکز جذب نیروهای ارتش در حوزه غرب افغانستان در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با اشاره به جذب نیروهای جوان به ارتش در هرات از پیوستن 210 جوان حوزه غرب به نیروهای هوایی افغانستان خبر داد.

وی افزود: بر اساس دستور وزارت دفاع ملی افغانستان، دوره پنجم آکادمی افسران نیروی هوایی از اول اسد آغاز شد که در این دوره 210 نفر پس از ثبت نام در این مرکز و سپری شدن امتحان ورودی جهت شرکت در دانشگاه نظامی ارتش در کابل اعزام خواهند شد.

فرمانده مرکز جذب نیروهای ارتش در حوزه غرب افغانستان افزود: از بین این 210 نفر نیروی جوان و تازه نفس 145 نفر آنها از هرات و 65 نفر دیگر نیز از ولایت‌های فراه، بادغیس و غور هستند.

عظیمی خاطر نشان کرد: در سراسر افغانستان و در 4 حوزه جذب جریان دارد و قرار است تا 620 نفر جذب نیروهای هوایی افغانستان و در دانشگاه ارتش در کابل برای آموزش فرستاده شوند.

وی گفت: این سربازان تازه نفس بعد از گذراندن دانشگاه افسری نیروهای هوایی افغانستان به کشورهای خارجی برای آموزش‌های هوایی و پیشرفته فرستاده خواهند شد.

فرمانده مرکز جذب نیروهای ارتش در حوزه غرب افغانستان گفت: جذب جوانان به ارتش افغانستان گسترده‌تر از گذشته شده و جوانان با استعدادهای خوب و تحصیلات عالی با شوق بیشتر نیز به نظام افغانستان می‌پیوندند.

عظیمی گفت: نظام افغانستان نیاز به نیروهای تازه نفس وجوان دارد و به همین منظور در سراسر افغانستان جلب و جذب در حال جریان است.

جوانانی که تازه به ارتش پیوستن خطاب به دشمنان افغانستان می‌گویند که طالبان و مخالفین مسلح دولت باید به پروسه صلح درافغانستان بپیوندند و به زندگی صلح آمیز روی بیاورند، در غیر این صورت نیروهای امنیتی افغانستان به آنها اجازه نخواهد داد تا به نا امنی‌ها در افغانستان ادامه دهند.

مسوولین فرماندهی جذب ارتش در غرب افغانستان می‌گویند که از آغاز سال تاکنون 820 نفر دیگر به نیروهای زمینی ارتش در هرات پیوستند که جهت آموزش‌های نظامی به کابل فرستاده و این روند ادامه دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟