۱۴سال جنگیدید؛ حالا که می‌روید سلاح‌تان را به ما بدهید!

  • انتشار: ۱۷ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 2470

وزارت دفاع افغانستان از افزایش احتمالی حمله‌های مخالفان مسلح دولت در سال ۲۰۱۵ میلادی خبر می‌دهد.

شیر محمد کریمی، رییس ستاد ارتش افغانستان روز گذشته در جریان دیدار از یکی از پای‌گاه‌های ارتش ملی در ولایت پکتیا تاکید کرد که احتمال دارد مخالفان مسلح در سال ۲۰۱۵ هم در صدد افزایش حمله‌های‌شان برآیند.

مگر رییس ستاد ارتش افغانستان می‌گوید نیروهای امنیتی توانایی آن را دارند که تهدیدها را از میان بردارند.

از سویی، وی با انتقاد از انتقال احتمالی جنگ‌افزارهای نیروهای ناتو به کشورهای دیگر می‌افزاید که در نبرد نیروهای امنیتی افغان با شورشیان مسلح به نیروی هوایی نیاز است: «متاسفانه جامعۀ جهانی سلاحش را به عراق و اوکراین انتقال می‌دهد. من می‌گویم که ۱۴سال در افغانستان جنگیدید و حالا که می‌روید تجهیزات‌تان را به اردوی ما تسلیم کنید.»

آقای کریمی تاکید می‌کند که ناتو باید پس از پایان جنگ در افغانستان تجهیزات‌شان را به نیروهای افغان سپرده این نیروها را در بخش هوایی و توپ‌چی تقویه کنند.
این در حالی‌ست که حدود یک‌هفته‌پیش ماموریت جدید ناتو پس از پایان ماموریت سیزده‌سالۀ این نیروها در خصوص آموزش، مشوره‌دهی و پشتی‌بانی نیروهای امنیتی افغان زیر عنوان حمایت قاطع آغاز گردید.

از سویی گزارش‌هایی به نشر رسید که امریکا جنگ‌افزارهایش در افغانستان را به جنگ در برابر گروه دولت اسلامی در عراق ویا اوکراین در برابر جدایی‌طلبان در شرق این کشور انتقال خواهد داد که این موضوع مقام‌های افغان را نگران و برآشفته ساخته‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟