یک پولیس در کندز بعد از کشتن 9 همکارش، اجساد آنان را به آتش کشید و به طالبان پیوست

  • انتشار: ۳ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 19981

مقامات در ولایت کندز می گویند یک پولیس در پاسگاهی در ولسوالی علی آباد این ولایت که با طالبان همدست بوده است بعد از کشتن 9 همکار خود، اجساد آنان را به آتش می کشاند و سپس تمام جنگ افزارها را با خود می برد.

این عضو پولیس که حفاظت از این پاسگاه را در شب بر عهده داشته است، با طالبان در ارتباط بوده و طالبان را در جریان خواب سربازان وارد پاسگاه کرده است.

محفوظ الله اکبری، سخنگوی پولیس زون شمال‌شرق می‌گوید که این رویداد شب گذشته در ولایت کندز اتفاق افتاده‌است.

این عضو پولیس محلی پس از آن‌که دست به تیرباران همکارانش در مسیر شاه‌راه کندز- علی‌آباد زده، خودش به گروه طالبان پیوسته‌است.

گفته می‌شود فرد مهاجم هم‌چنان تمام تجهیزات و جنگ‌افزارهایی که از این سربازان مانده را نیز با خود برده و جسدهای آنان را به آتش کشیده‌است.

به اساس برخی از گزارش‌ها، فرماندۀ پاسگاهی که این سربازان تیرباران شده‌اند زمان رویداد در محل حضور نداشته‌است.

هرچند این نخستین رویداد کشته‌شدن سربازان امنیتی توسط هم‌کارانشان ویا نفوذی‌های شورشیان در سال جدید خورشیدی است، اما چنین رویدادها کم‌پیشینه نیست.

حدود دو هفته پیش دوتن از اعضای پولیس محلی در ولسوالی شینکی ولایت زابل پس از آن‌که هشت نفر از همکاران‌شان را تیرباران کردند، خودشان به گروه طالبان پیوستند.

هم‌چنان ده روز پیش از آن نیز یک فرد نفوذی گروه طالبان در یک پاسگاه امنیتی در حوزۀ دوم شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، دست کم ۱۱ عضو پولیس را تیرباران کرد.

این در حالی‌ست که افزایش نفوذی‌های گروه طالبان در میان نیروهای دولتی و حمله‌های اینچنینی، نگرانی‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده‌است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟