یک پاکستانی ده ها افغان و پاکستانی را به آمریکا قاچاق کرده بود، بازداشت شد

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 20886

مقامات یک دادستانی در آمریکا می گویند؛ یک پاکستانی را به اتهام قاچاق 81 تن به آمریکا بازداشت کرده است، فرد بازداشت شده پاکستانی الاصل، اتباع افغانستان و پاکستان را به طور قاچاقی از کشورهای برزیل و دیگر کشورهای آمریکای لاتین به ایالات متحده انتقال می داده است.

این مرد پاکستانی که افغان ها و پاکستانی‎ها را به امریکا قاچاق می‎کرد، روز چهارشنبه اتهامات وارده بر خودش را پذیرفت.

شرافت علی خان پذیرفت که ۸۱ تن را از طریق مسیر خیلی خطرناک برزیل و کشورهای امریکای لاتین، به امریکا بطور قاچاقی انتقال داده‎است.

شرافت علی خان پذیرفته‎است که این پناهجویان افغان و پاکستانی بدون اسناد قانونی را با استفاده از مسیر‎های خیلی خطرناک به ایالات متحده امریکا قاچاق کرده‎است.

دادستان های مربوط به پرونده ی این مرد پاکستانی می‎گویند، شرافت علی خان پاکستانی در همکاری و برنامه ریزی با افراد دیگر پناهجویان را از پاکستان و سایر کشورها از طریق راه‎های خیلی خطرناک برزیل و کشورهای امریکای لاتین به ایالات متحده امریکا انتقال داده‎است.

این پناهجویان توسط طیارات، موترهای سرویس و بطور پیاده به ایالات متحده امریکا قاچاق شده‎اند.

به گفته مقامات این پناهجویان توسط هواپیما، موترهای سرویس و بطور پیاده به ایالات متحده امریکا قاچاق شده‎اند.

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی، ده‎ها تن شرافت علی خان پاکستانی را به حیث شخصی شناسایی کرده‎اند که بین سال‎های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی آن‎ها را از طریق کشور برازیل به امریکا انتقال داده‎است.

سارونوالان گفته‎اند شرافت علی خان که در برازیل زندگی می‎کند، خانه‎های خاص را برای نگهداری افراد که بطور قاچاقی انتقال داده می‎شدند تدارک نموده، افراد را از مسیرهای قاچاقی به سایر کشورها مشایعت و همراهی کرده‎است.

شرافت علی خان به سارونوالان گفته‎است، مسافرت پناهجویان به ایالات متحده امریکا، پیاده روی‎های طولانی با داشتن مقدار ناکافی آب و نان را شامل می‎شد که در جنگل های مناطق داریان گپ (Darien Gap) در امتداد سرحدات کشورهای کلمبیا و پاناما صورت می‎گرفت.

بر اساس معلومات ثبت شده در محکمه، شرافت علی خان از این پناهجویان قبل از آغاز مسافرت آن‎ها که برخی اوقات روزها پیاده رویی در جنگل‎های مناطق را در بر می‎گرفت، از پنج تا دوازده هزار دالر گرفته‎است.

حکم محکمه در مورد شرافت علی خان در ماه جولای سال جاری میلادی اعلان خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟