یک هیئت یهودی از اسرائیل به عربستان سعودی میرود

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 59961
سفر هیئت یهودی به عربستان

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از سفر یک هیئت یهودی اسرائیلی به عربستان سعودی برای اولین بار خبر داد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در فیسبوک تحت عنوان “اسرائیل تتکلم العربیه” نوشت که برای اولین بار قرار است یک “هیئت یهودی” بنا به درخواست اتحادیه جهان اسلام، به عربستان سعودی سفر کند.

طبق این گزارش، محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام رسما از این هیئت یهودی خواسته به عربستان سفر کند.

وی پیشتر گفته بود که  این سفر ژانویه ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد.

در همین راستا، سایت “آی ۲۴ نیوز” نیز با پرداختن به این موضوع نوشت که محمد بن عبدالکریم العیسی متعهد شده است تا از اردوگاه “آشویتس” در لهستان بازدید کند؛ جایی که نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم مرتکب نسل کشی یهودیان شدند.

طبق این گزارش، دبیر کل اتحادیه جهان اسلام تاکید کرده است، آنچه کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم (هولوکاست) خوانده می‌شود، “به هیچ وجه قابل انکار نیست”.

وی همچنین خواستار در پیش گرفتن “منطق حق و عدالت” در برخورد با هولوکاست شده است. این درحالی است که این چهره سعودی نسبت به کشتار فلسطینیان به دست مقامات اسرائیل برای بیش از شش دهه بی‌توجه است.

از سوی دیگر، وب سایت الخلیج آنلاین نیز در گزارشی به فعالیت‌های اتحادیه جهان اسلام در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: اتحادیه جهان اسلام که مقر آن در مکه است، در سال ۱۹۶۲ طبق تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی وقت (سازمان همکاری اسلامی جاری) تشکیل شد. در آن زمان هدف از تشکیل این اتحادیه؛ گسترش پل‌های همکاری اسلامی و انسانی در سراسر جهان و هماهنگی تلاش‌ها در زمینه معرفی اسلام و شرح اصول و تعلیمات آن اعلام شد اما این اتحادیه با گذشت زمان به سازمانی تبدیل شد که در راستای سیاست‌های عربستان کار کرده و دیدگاه‌های این کشور در قبال مسائل مختلف را منعکس می‌کند، به ویژه مسائل سیاسی که خارج از حیطه اختیارات آن قرار دارد.

اما نکته قابل توجه این است که اتحادیه جهان اسلام در جلسات رسمی خود گام‌هایی که در راستای عادی سازی روابط با لابی صهیونیستی در جهان برمی‌دارد را علنی می‌کند. طوری که این اتحادیه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ در صفحه شخصی خود در توییتر تصویری از العیسی را منتشر کرد که در این تصویر رهبری یک کنفرانس تحت عنوان “حسن همجواری و زندگی مشترک” در شهر میلوز فرانسه را بر عهده دارد که “الی حیون” خاخام صهیونیستی نیز در آن مشارکت دارد.

چنانچه شخصیت حیون را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که وی خاخام شهر میلوز و عضو انجمن “گفت‌وگوی یهودی ـ اسلامی” است که یک سازمان برای پایه ریزی عادی سازی روابط با اسرائیل به شمار می‌رود و در طرح‌های خود شخصیت‌های مختلف را با توجه خاصی انتخاب می‌کند  تا بدین واسطه بزرگترین هدف خود یعنی “صلح با اسرائیل” را محقق کند.

محمد بن عبد الکریم العیسی همچنین در سفر اخیر خود به پاریس به درخواست حاییم کورسی، خاخام بزرگ یهودیان فرانسه و موشه صباغ، خاخام کنیسه پاریس، از بزرگترین کنیسه یهودیان در پاریس دیدن کرد.

به گزارش ایسنا، در همین راستا، روزنامه عبری زبان اورشلیم پست در واکنش به این اقدام نوشت که این سفر یک سفر تاریخی بوده و نشانه‌ای جدید از گرمی روابط میان اسرائیل و عربستان به شمار می‌رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟