یک نفوذی طالب 11 پولیس را در هلمند تیرباران کرد

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18851

یک روز بعد از تجلیل های فراوان از سوی مقامات دولتی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور؛ یازده سرباز پولیس در هلمند از سوی یک سرباز نفوذی طالب کشته شدند و مهاجم پس از کشتن آنان، از ساحه فرار کرده و به گروه طالبان پیوسته است.

این رویداد، ناوقت دیشب در ساحۀ “سور گودر” در ناحیۀ دوم شهر لشکرگاه به وقوع پیوسته است.

یک مقام قوماندانی امنیه هلمند که نخواست نامش فاش شود گفت، مهاجم با جنگجویان طالبان ارتباط داشته و هم‌سنگرانش را هنگامی که خواب بوده اند، کشته است.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند با تأیید این رویداد، گفت که نهادهای امنیتی، در مورد چرایی و چگونگی وقوع این رویداد، تحقیقات شان را آغاز کرده اند.

او گفت “عمل نفوذی انجام شده؛ اما برای روشن‌شدن جزئیات بیشتر، هیأتی صبح زود به ساحه رفته و بعداً شرح مکمل رویداد را با رسانه‌ها شریک خواهد کرد”.

گفتنی است این نیروها مربوط به ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند بوده‌اند که پس از تصرف آن ولسوالی به دست طالبان، در این بخش شهر لشکرگاه مسؤولیت اجرا می‌کردند.

در همین حال گروه طالبان نیز اعلام کردند که شب گذشته این نیروهای پولیس را در هلمند تیرباران کرده و پاسگاه را تصرف نموده‌اند.

این در حالی‌ست که پیش از این برخی از مسؤولان از جابه‌جاسازی اعضای گروه طالبان توسط آنان در میان نیروهای امنیتی اظهار نگرانی کرده بودند.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان از جمله ولایت‌های ناامن است که گروه طالبان به گونۀ گسترده در بسیاری از بخش‌های آن فعالیت دارند.

در ولایات جنوبی، پیش از این نیز رویدادهای مشابه به وقوع پیوسته است؛ اما در ولایات هلمند و ارزگان، این گونه رویدادها بیشتر دیده می‌شود.

این در حالی است که اصلاحات در صفوف پولیس از شش ماه گذشته به این طرف از سوی وزارت داخله جریان دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟