یک مقام روس: استراتژی آمریکا تغییرات مثبتی را در افغانستان به دنبال ندارد

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29376

بعد از اعلام استراتژی جدید ایالات متحده برای افغانستان، یک مقام در وزارت خارجه روسیه گفته است که استراتژی جدید دونالد ترامپ، تغیرات مثبت چندانی را در افغانستان به بار نمی آورد.

این مقام وزارت خارجه روسیه گفته است، مسکو معتقد است که استراتژی جدید ترامپ درباره افغانستان به تغییرات مثبت چندانی در این کشور ختم نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه تاکید کرد که حضور نظامی کشورش در افغانستان همچنان ادامه می‌یابد و نیروهای بیشتری به آنجا اعزام خواهند شد. این استراتژی واکنش‌هایی را در پی داشت. یک مقام‌ مطلع در وزارت خارجه روسیه معتقد است که این طرح هیچ تغییر مثبت چشمگیری در افغانستان ایجاد نخواهد کرد.

یک سناتور ارشد روس هم گفت،‌ واشنگتن هرگز قصد نداشته به حضور نظامی خود در افغانستان پایان دهد.

سناتور فرانتس کلینتسویچ از کمیته دفاعی و از کهنه‌سربازان کمپین شوروی در افغانستان گفت: ایالات متحده هرگز افغانستان را ترک نخواهد کرد و هرگز هم چنین قصدی نداشته است. آنجا منطقه ای کلیدی برای آنهاست و می‌توانند روی پاکستان، هند و چین نفوذ داشته باشند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش از این مقامات آمریکا، روسیه را متهم به همکاری با گروه طالبان کرده بودند اما روسیه این اتهامات را هر بار رد کرده است.

مقام‌های روسیه تاکید دارند که آمریکا و ناتو در مبارزه با تروریسم در افغانستان با ناکامی مواجه شده وباید این کشور را ترک کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟