یک فرمانده محلی هشت عضو یک خانواده را تبعید کرد

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18025

اعضای یک خانواده در ولایت تخار می‌گویند که یک فرمانده محلی به نام قاری الیاس، آنان را از ولسوالی رستاق به تالقان تبعید کرده است.

سیدعبدالودود، یکی از این هشت تن می‌گوید، افراد این فرمانده یک کودک از اعضای خانوادۀ‌شان را کشته و شش تن دیگر را زخمی کردند و این خانواده برای دادخواهی این قضیه دست به دامن حکومت محلی شد. به گفتۀ سیدعبدالودود، این عکس‌العمل سبب شد تا این هشت تن از سوی قاری الیاس تبعید شوند.

شیرین، یکی دیگر از اعضای این خانواده می‌گوید، افراد این فرمانده مردم را آزار و اذیت می‌کنند. او می‌افزاید که پول و دارایی این خانواده را هم افراد قاری الیاس به غارت برده اند.

این خانواده روز گذشته (یکشنبه) در مقابل مقام ولایت تخار، از مسؤولان خواستار بازداشت این فرمانده شدند. به گفتۀ آنان، دادستان محلی فرزند قاری الیاس است و «در این دعوا به هر صورت او پیروز است.»

اما قاری الیاس به سلام وطندار گفته است که دست‌داشتن در تبعید این افراد را رد می‌کند و می‌گوید، پروندۀ کشته‌شدن یک کودک هم به او ربطی ندارد. او می‌گوید که جرم، عملی شخصی است و دولت باید مجرمان را بازداشت کند.

با این حال سنت‌الله تیمور، سخنگوی والی تخار تبعید این افراد را می‌پذیرد، اما می‌گوید، قاری الیاس از سوی شماری از اعضای مجلس نمایند‌گان حمایت می‌شود. به گفتۀ آقای تیمور، حکومت محلی در جریان پرونده قرار دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟