یک فرمانده محلی بیش از 80 زن را در غور ربود

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21865

گزارش ها از ولایت غور حاکی از آنست که افراد مربوط به یک فرمانده محلی در ولایت غور، بیش از 80 زن یک منطقه را ربودند و ده‌ها خانه را به آتش کشیدند.

باشنده‌گان منطقۀ مسجدنگار ولسوالی شهرک این ولایت می‌گویند، فضل‌احد، برادر فضل‌احمد، والی پیشین غور این زنان را ربوده و تمام منطقۀ‌شان را به آتش کشیده است.

آنان می‌گویند، این فرمانده محلی در حضور نیروهای امنیتی دست به چنین «جنایتی» زده. به گفتۀ باشندگان، در جریان زدوخورد، افراد این فرمانده مردی را زیر یک تانگ نظامی له کردند و یک باشندۀ دیگر را در خانه به آتش کشیدند.

محمدهاشم فیضی، عضو شورای ولایتی غور این رویداد را تأیید می‌کند، اما شمار زنان ربوده‌شده را 20 تن می‌خواند و می‌گوید، در این رویداد حدود 60 خانه به آتش کشیده شده و شماری از زنان و کودکان کشته شده‌اند.

به گفتۀ او، هم‌اکنون شمار زیادی از طالبان در منطقۀ مسجدنگار تجمع کرده‌اند و قصد حمله بر منطقۀ والی پیشین این ولایت را دارند.

اما غلام‌مصطفی محسنی، فرمانده پولیس ولایت غور این گفته‌ها را رد می‌کند و می‌گوید، آنان به هیچ فردی اجازۀ گروگان‌گیری و جرم‌وجنایت را نمی‌دهند.

فرمانده پولیس غور به سلام وطندار گفته است، تنها یک درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در این منطقه رخ داد و تمام تلفات مربوط طالبان می‌شود، نه مردم غیرنظامی.

این رویداد پس از آن اتفاق افتاده که حدود دو شب پیش، طالبان به رهبری ملااحمدشاه معاون والی نام‌نهادشان برای غور به خانۀ فضل‌احمد والی پیشین این ولایت یورش بردند. در این حمله یک تن کشته شد و خانۀ والی کاملاً سوخت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟