یک عضو کمیسیون انتخابات از دخالت رئیس جمهور در کار این کمیسیون خبر می دهد

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42621

معاذالله دولتی یک عضو کمیسیون مستقل انتخابات در یک بحث تلویزیونی می گوید که رئیس جمهور اشرف غنی در کار این کمیسیون دخالت می کند و در صورت اعتراض از ما می خواهد تا استعفا دهیم.

معاذالله دولتی، معاون کمیسیون مستقل انتخابات شب گذشته در یک بحث تلویزیونی در شبکه آریانا گفت که رئیس جمهور اشرف غنی در نشستی از او و سه عضو دیگر این کمیسیون خواست اگر مخالف نصب برچسب ثبت نام روی کاپی شناسنامه‌ها هستند، از وظایف‌شان استعفا کنند.

آقای دولتی گفت در نشستی که اعضای کمیسیون انتخابات چند روز پیش با اشرف غنی داشتند، رئیس کمیسیون انتخابات به آقای غنی گفت که 4 نفر از اعضای کمیسیون مخالف تغییر طرزالعمل ثبت نام رای‌دهندگان و نصب برچسب‌ ثبت نام روی کاپی شناسنامه‌ها هستند.

به گفته آقای دولتی رئیس جمهوری افغانستان پس از آن گفت کسانی که مخالف این طرح هستند از وظایف‌شان کناره‌گیری کنند.

آقای دولتی گفت اعضای کمیسیون پیش از نشست با رئیس جمهوری براساس آرای اکثریت، فیصله کردند که دیدگاه کمیسیون این است که طرزالعمل ثبت نام رای‌دهنده‌ها تغییر نکند.

این در حالیست که پیش از گزارش شده بود آقای غنی در کار کمیسیون مستقل انتخابات دخالت می کند، عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی بصورت غیر مستقیم از دخالت اشرف غنی در کار این کمیسیون انتقاد کرده بود.

پیش از این شهلا حق پرست سرپرست دبیرخانه کمیسیون انتخابات به دلیل آنچه دخالت در کار این کمیسیون می دانست از وظیفه اش استعفا داده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟