یک عضو شورای ولایتی پروان قصد دارد خبرنگاری را به موتر ببندد

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19069

یک وکیل شورای ولایتی پروان در اقدامی عجیب یک خبرنگار را تهدید کرده است و گفته است که “اگر خبرنگار شما را گیر کنم او را به موتر بسته می کنم”.

تهدید یکی از رسانه‌های افغانستان از سوی یک نمایندۀ شورای ولایتی ولایت پروان واکنش شدید نهادهای رسانه‌ ای را برانگیخته‌است.

عصمت الله محمدی، یکی از اعضای شورای ولایتی پروان پس از آن‌که متهم به غصب زمین در ولسوالی بگرام و جعل سند تحصیلی صنف دوازدهم شده، وارد دفتر خبرگزاری پژواک در کابل شده و آنان را تهدید کرده‌است.

این عضو شورای ولایتی پروان کارهای رسانه‌یی پژواک و تهیۀ گزارش را کارهای بیهوده خوانده و گفته‌است که “اگر خبرنگار شما را در پروان گیر کنم، در شکمش لگد می‌زنم”.

او هم‌چنان گفته که “من وکیل مردم هستم… به جز از خدا از بنده‌اش نمی‌ترسم، یک‌بار نه صدبار نشر کنید و اگر خبرنگار شما را گیر کنم اگر او را به موتر بسته نکردم، بچۀ سگ خواهم بود”.

در همین رابطه مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ ای هشدار و تهدید وکیل شورای ولایتی پروان را به مثابۀ اقدامی در راستای خفه‌کردن روند آزادی بیان و فعالیت یک رسانۀ آزاد خوانده و آن را به شدت محکوم می‌کند.

مرکز خبرنگاران از شورای ولایتی پروان می‌خواهد تا این اقدام عصمت الله محمدی را به مثابۀ یک عمل غیر قانونی و خلاف معیارهای نمایند‌گی مردم، مورد بررسی قرار داده در این زمینه اقدام کند.

در همین حال این نهاد از ارگان‌های عدلی و قضایی کشور می‌خواهد تا با پیگرد قانونی و مجازات این شخص، اجازۀ ندهند افراد زورگو رسانه‌ها را به خاطر فعالیت رسانه‌ ای شان تهدید ویا به خودسانسوری مجبور سازند.

این در حالی‌ست که دانش کروخیل، رییس پژواک گفته‌است که وکیل شورای ولایتی پروان به زور وارد دفتر پژواک شده، خاطرنشان ساخته که اگر مرکز پژواک در کابل یا کارمندان آن در ولایت‌ها به هر مشکلی رو به رو شوند، مسؤولیتش به دوش عصمت الله محمدی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟