یک عضو حزب اسلامی: در صورت عدم حذف نام حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل، باز هم وی به زودی به کابل خواهد آمد

  • انتشار: ۱۵ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16719

یکی از اعضای حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار می گوید؛ روسیه با حذف نام گلبدین حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل مخالف نیست و اگر نام حکمتیار از لیست سیاه هم حذف نشود وی به زودی وارد کابل خواهد شد.

نادر افغان اعلام کردند که روسیه با حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست سیاه مخالفت نخواهد کرد اما اگر نام وی حذف هم نشود گلبدین بزودی وارد کابل می شود.

رسانه ها در 2 روز گذشته اعلام کردند که روسیه با حذف نام رهبر حزب اسلامی از فهرست سیاه سازمان ملل مخالفت کرده و این روند را برای 6 ماه دیگر به تعویق انداخته است.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز روز چهارشنبه این عمل روسیه را مخالفت با روند صلح افغانستان دانسته و تاکید کردند که روسیه می خواهد با این عمل خود روند صلح را مختل و انتقام کشته شدن سربازان شوروی را از افغانستان بگیرد.

نادر افغان تاکید کرده است که براساس توافق نامه حزب اسلامی ودولت افغانستان شورای امنیت سازمان ملل بزودی تحریم های خود علیه این حزب را برخواهد داشت.

افغان گفته است که نام 2هزارو 500 زندانی این حزب برای برسی و رهایی به دولت سپرده شده و کمیسیون مشترک در این رابطه کار می کند.

وی تصریح کرد که از این جمله 400 نفر بزودی از زندان های دولت رها خواهند شد.

اشرف غنی و گلبدین حکمتیار، توافق نامه نهایی صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار را پس از 2 سال تلاش آشکار و پنهان، حدود سه ماه قبل امضا کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟