یک سرکرده معروف داعش در شرق کشور کشته شد

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21929

حکومت، کشته‌ شدن عبدالحسیب سرکردۀ گروه داعش در ولایت ننگرهار را تأیید می‎کند.

در یک اعلامیه که از ریاست جمهوری منتشر شده، آمده است، داعش که همواره به کشتن مردم متوسل گردیده و بدون کدام تفکیک مردم ملکی و غیر ملکی را هدف قرار می‎دهد، اخیراً هدف حملات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قرار گرفته و شماری از سران این گروه کشته شده‎اند.

منبع افزوده، سرکردۀ گروه داعش با چند تن از قوماندان‌های مهم این گروه به تاریخ  ۷ ثور سال روان طی عملیاتی از سوی نیروهای خاص افغان در ولایت ننگرهار کشته‌شد که حکومت پس از اطمینان از کشته‌شدن آنان، این خبر را به آگاهی مردم می‌رساند. این سرکردۀ کشته شدۀ داعش، امر حملۀ بر شفاخانۀ سردارمحمد داوود خان را داده‌ بود که از اثر آن شماری از هموطنان ما؛ بستر در شفاخانۀ مذکور، شهید و مجروح شدند.

در خبرنامه آمده است، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با حمایت نیروهای بین‌المللی، همه روزه به گروه‌های تروریستی تلفات سنگین وارد نموده و امنیت را در نقاط مختلف کشور تأمین می‌نمایند. حکومت افغانستان اطمینان دارد که در جنگ جاری پیروز می‌گردد، زیرا در این راستا موقف برحق دارد و خواهان تأمین عدالت می‌باشد.

خبرنامه ی ریاست جمهوری افزوده، تا اکنون عملیات‌های موفق علیه تروریستان در گوشه‌گوشۀ کشور انجام شده‌است و هزاران هموطن بیجاشدۀ مان دوباره به خانه‌های شان برگشتند و حکومت به‌منظور آغاز و ادامه زندگی عادی آنان، تسهیلات لازم را فراهم می‌نماید.

در خبرنامه آمده است، حکومت افغانستان، تا ریشه‌ کن‌کردن داعش و همه گروه‌های تروریستی به مبارزه علیه این گروه‌ها ادامه می‌دهد. پیام چنین عملیات‌ها این است که هیچ گروه تروریستی در افغانستان جای مصوون ندارد و درهرکجا از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور سرکوب و نابود می‌گردد.

حکومت افغانستان آماده‌است از طریق مذاکرات صلح، زمینه را به گروه‌های که ارادۀ پیوستن به پروسۀ صلح را دارند، فراهم سازد. با پیوستن حزب اسلامی به روند مذاکرات صلح بین‌لافغانی، حکومت نشان داد که صلح و آشتی ممکن می‌باشد.

منبع افزوده، حکومت افغانستان، در مقابل آن گروه‌های که جنگ را ترجیح می‌دهند و به ندای صلح لبیک نمی‌گویند موقف واضح دارد، آن این‌که گروه‌های یادشده سرکوب می‌گردند و به اهداف و پلان‌های شوم شان دست نمی‌یابند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟