یک راهکار آسان برای احیای مجدد باتری لپ تاپ

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 58365

باتری های لپ تاپ خود را که شارژ نمی شود کنار نگذاشته و با ترفندی ساده عمر این باتری ها را جاودانه کنید. این ترفند ساده به کاربران کمک می کند تا از هزینه کردن مجدد برای خرید باتری جدید جلوگیری کند.

جان تازه ای به باتری لبتاب خود ببخشید

باتری های لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها به طور ایده آل پس از 1 تا 2 سال کار مداوم، کارایی اصلی خودشان را از دست می دهند و در نهایت تنها می توانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند و به عنوان باتری های ضعیف شده یا اصطلاحاً مرده قلمداد شده و برای خرید دوباره آن ها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.

زمان که باتری لپ تاپ شما هم دچار این مشکل شد با یک ترفند ساده  جان دوباره ای به باتری بخشیده و به نوعی آن را احیا می کنید، چرا که مجددا باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. 

در قدم اول باید باتری را از لپ تاپ خارج کرده و داخل پلاستیکی قرار دهید. سپس آن را در داخل فریزر به مدت 14 الی 15 ساعت گذاشته تا کاملاً یخ ببندد. سپس پلاستیک را از یخچال بیرون بکشید و باتری را از پلاستیک خارج کنید و آن را در اتاق بگذارید تا اینکه باتری خشک شود. سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.

اکنون باتری لپ تاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و می توانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

اما این عمل چگونه باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ شده و چقدر بر مبنای علمی استوار است؟ همان طور که میدانید جریان برق به علت لرزش طبیعی مولکول ها به راحتی از اجسام عبور نمی کند که به دلیل نظم بیشتر مولکول ها این امر در اجسام رسانا کمتر است، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکول ها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتی گراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است)، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود.

دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در دمای پایین نیز همین موضوع است. با استفاده از این ترفند باتری لپ تاپ شما می تواند مجدداً 1 تا 2 ساعت شارژ خود را حفظ نماید.

به نوشته نمناک، وقتی لپ تاپ خود را به تازگی خریداری کرده اید و بیشتر مواقع از لپ تاپ به جای PC استفاده می کنید بهتر است که باتری آن را خارج کرده و از برق مستقیم استفاده کنید، هر 7 روز 1 بار باتری رو وصل کرده و شارژ کرده استفاده کنید.

زمانیکه شارژ باتری به 40 درصد رسید آن را خارج کنید.

اگر باتری لپ تاپ رو دیر به دیر شارژ کنید، باتری خاصیت و کارایی خود را از دست می دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟