یک داعشی در جوزجان خانمش را برای یادگیری عملیات انتحاری به ننگرهار می فرستاد

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 14950

مقامات امنیتی جوزجان می‌گویند یکی از سرکرده های داعش در ولایت جوزجان، زنش را جهت فراگیری حمله انتحاری به ولایت ننگرهار می فرستاد که خانم این فرد، خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رادیو آزادی، رحمت الله ترکستانی قوماندان امنیه ولایت جوزجان گفت، قاری ضیا یکی از افراد کلیدی قاری حکمت که قصد داشت خانمش را جهت فراگیری حمله انتحاری به ننگرهار بفرستد و بعد از فراگیری حمله انتحاری در جوزجان خود را انتحار کند، اما خانمش از این کار منصرف شده خود را تحویل پولیس کرده‌است.

وی در این باره گفت: “قاری ضیا نام یک سرکرده داعش در ولسوالی درزاب است که از مدتی به اینسو در پی تشویق خانمش برای انجام حمله انتحاری بود و می‌خواست تا زنش برای انجام انتحار آماده شود و به همین خاطر تقاضا کرده بود تا او را برای فراگیری انتحاری به ننگر‌هار روان کند که در مسیر راه در شهر شبرغان این زن خود را تسلیم امنیت ملی می‌کند.”

به گفته ترکستانی این سر گروپ داعش خانمش را نا گزیر می‌کند و از طریق تلیفون وادار می‌سازد تا به ننگرهار برود. فعلاً خودش در ننگرهار بسر می‌برد.

قوماندان امنیه جوزجان گفت، این زن هم اکنون در خانۀ امن نگهداری می‌شود و موضوع تحت بررسی قرار دارد.

در همین حال نجیبه قریشی رئیس امور زنان جوزجان در مورد گفت، این زن سه سال قبل به عقد نکاح قاری ضیا درآمده است.

وی اضافه کرد، موصوف ۳۲ سال عمر دارد و از همان ابتدای عروسی زیر فشار قرارداشت تا خود را انتحار کند.

خانم قریشی گفت “قاری ضیا برای زنش استفاده از سلاح کمری و کلاشینکوف را نیز آموزش داده و گفته که من یک جهادی استم و تو زن یک جهادی استی بدون شک که باید استفاده از سلاح را بلد باشی مبادا که روزی با دشمن سر بخوری و باید از خود دفاع کرده بتوانی.”

رئیس امور زنان از قول این خانم می‌گوید، او چند بار برای شوهرش گفته است که انجام حمله انتحاری کار مناسب نیست ولی شوهرش گفته که در این امر خیر اسلام نهفته و او باید خود را انتحار کند.

در همین حال مقامات امنیتی جوزجان از بازداشت والی نام نهاد داعش در این ولایت نیز خبر می‌دهند.

رحمت الله ترکستانی قوماندان امنیه جوزجان گفت، مولوی باز محمد یکی از افراد کلیدی گروه داعش که به تازه‌گی به صفت والی نام نهاد این گروه منصوب شده بود، در یک درگیری با نیرو‌های امنیتی در ساحه کپه زار قریه جرقدوق ولسوالی قوش تپه از ناحیه پا زخمی شده و با یک میل کلاشینکوف، یک عراده موتر سایکل و یک پایه مخابره توسط نیرو‌های امنیتی افغانستان بازداشت شد.

قوماندان امنیه جوزجان افزود: “کشیدگی‌های اخیر ملا هبت الله و ملا رسول باعث شده‌است تا عضویت گروه داعش را ملا رسول آخند زاده بدوش بگیرد. در تازه‌ترین گزارش‌ها قاری حکمت یکی از افراد کلیدی گروه داعش در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان است که از این گروه با بلند کردن بیرق داعش بیعت کرده‌است.”

این در حالیست که گروه داعش در ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان از مدتی به اینسو فعالیت ضد دولتی دارد.

به گفته مسئولین، قاری حکمت یکی از افراد کلیدی گروه داعش در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان است که از این گروه با بلند کردن بیرق داعش بیعت کرده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟