یک جنرال بازنشسته پاکستانی در افغانستان کشته شد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42427

به گزارش خبرگزاری اطلس،شاهد عزیز، یک جنرال بازنشسته ارتش پاکستان که به‌عنوان رییس عملیات نظامی این کشور و رییس ادارۀ پاسخ‌گویی ملی پاکستان کار کرده بود، مدت پیش در افغانستان کشته شده‌است.

رسانۀ پاکستانی «پاکستان تودی» گزارش داده‌ است که هرچند پسر شاهد عزیز، به یک رسانۀ محلی گزارش‌ هایی را مبنی بر این‌که پدرش در افغانستان کشته شده باشد، رد کرد.

براساس آخرین گزارشات، عزيز می‌خواست آنچه را كه به سود نيروهای امريكايی انجام داده بود، جبران كند و از این‌ رو در افغانستان بود، جایی که كشته شد.

پرویز مشرف، فرمانده پیشین ارتش پاکستان، در خبرنامه‌ ای گفت که عزیز، ریش گذاشته و به سوریه رفته بود و به‌ گفتۀ برخی مردم، او در آن‌ جا کشته شده‌ است.

آقای عزیز، 37 سال به ارتش پاکستان خدمت کرد و در سال 2005 میلادی بازنشسته شد.

و به‌نقل از رسانۀ پاکستانی، او  درحالی‌که در ارتش بود، به‌عنوان رییس کارکنان عمومی و فرمانده سپاه لاهور، نیز باقی ماند.

پس‌ از بازنشستگی‌ اش از ارتش، عزیز، به‌عنوان رییس سازمان ضد فساد در نومبر 2005 میلادی از سوی پرویز مشرف، رییس‌جمهور پیشین منصوب شد.

او پس از دو سال، بنابر اصول اخلاقی استعفا داد، زیرا از او خواسته شد تا همه پرونده‌های بی‌نظیر بوتو، نخست‌ وزیر پیشین و آصف‌ علی زرداری، همسرش را در نشست گفت‌وگوهای صلح میان پرویز مشرف و بوتو، پیش‌از تصویب حکم توافق ملی، ببندد.

عزیز همچنین کتابی با عنوان «خاموشی تا به کجا» (یه خاموشی كاها تک) را نوشت كه در آن به افشای شگفت‌انگیزی دربارۀ مسایل خاصی از جمله «جنگ كرگیل» دست زد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟