یکی از قدیمی ترین اسرای فلسطینی در بند اسرائیل، خواهان اتحاد فلسطینیان شد

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 22423

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رهبر اعتصاب دسته جمعی اسرای فلسطینی تاکید کرد که در سالگرد روز نکبت با انتفاضه اسرای فلسطینی همبستگی کرده و نبرد آزادی و کرامت را تا تحقق اهدافش ادامه می دهیم.

به گزارش المیادین، اسیر «مروان برغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رهبر اعتصاب دسته جمعی اسرای فلسطینی از داخل زندان انفرادی «الجمله» رژیم اسرائیل پیامی را ارسال کرد.

وی در این پیام از همگان درخواست کرد که در سالگرد روز نکبت با انتفاضه اسرای فلسطینی همبستگی کرده و آن را در حد نافرمانی و عصیان شهری و ملی گسترده ارتقا دهند.

برغوثی در این پیام همچنین تصریح کرده است: اسیران فلسطینی برگی روشن از قهرمانی ها و مبارزه های مردم فلسطین برای آزادی را به نمایش گذاشتند. به مردم فلسطین قول می دهم که نبرد آزادی و کرامت برای فلسطین را تا تحقق اهدافش ادامه می دهم. تمام اقدامات و شروط وحشیانه فقط موجب افزایش ایمان ما به پیروزی می شود.

وی تاکید کرده است: به گروه های فلسطینی به ویژه فتح و حماس اعلام می کنم که مجددا گفتگو و آشتی ملی را در دستور کار قرار دهید ولی نسبت به بازگشت مجدد مذاکرات به همان اصول قبلی که ناکامی اش ثابت شده، هشدار می دهم.

همچنین «کریم یونس» که ۳۵ سال است در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می برد و قدیمی ترین اسیر فلسطینی و جهان به شمار می رود، از داخل زندان «الرمله» اسرائیلی ها پیامی ارسال کرد.

وی در این پیام تصریح کرده است: مدیریت زندان های اسرائیل تمام اقدامات سرکوبگرانه را برای شکست اراده اسرا در پیش گرفته ولی این اقدامات فقط عزم ما را برای ادامه راه بیشتر می کند. سازمان اطلاعات اشغالگران اسرائیل مذاکراتی بیهوده و خیالی را با ما داشت تا با وعده هایی پوچ، این نبرد اسرا را تغییر دهد و از محتوا خالی کند. ما تاکید می کنیم که یا پیروزی یا شهادت نصیب ما خواهد شد و چیزی غیرپیروزی وجود ندارد. زیرا زندگی بدون کرامت را نمی پذیریم.

اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل بیست و هشتمین روز خود را پشت سر گذاشت و نزدیک به ۲ هزاراسیر فلسطینی برای رسیدن به حقوق و خواسته هایشان دست به اعتصاب غذا زده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟