یکی از شروط آمدن حکمتیار به کابل، بازداشت جنرال دوستم است

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 18248

منبعی در امنیت ملی کشور به زرنج نیوز گفته است؛ یکی از شروطی که در توافقنامه صلح بین حکومت وحدت ملی و حزب اسلامی به رهبری حکمتیار به امضاء رسیده است، کنار رفتن جنرال دوستم از حکومت و بازداشت وی است.

به گزارش زرنج نیوز؛ یک منبع در امنیت ملی به شرط افشا نشدن نامش، به زرنج نیوز گفت مصوبه بازداشت و محاکمه دوستم باید تا قبل از حضور گلبدین حکمتیار در کابل عملی شود این یک خواسته حزب اسلامی در مذاکرات صلح بوده که دوستم یک خطر عاجل برای حکمتیار می باشد و حکومت وحدت ملی وعده کرده است که تا قبل از حضور حکمتیار به کابل جنرال دوستم از حکومت بیرون شود و تحت قید قرار گیرد.

دادستانی کل کشور مى گوید که طی مکتوب رسمی، مجدداَ از وزارت داخله خواسته شده که هرچه عاجل بخاطر توقیف نُه تن از محافظان جنرال دوستم که متهم به اختطاف و آزار و اذیت جنسى احمد ایشچى اند، اقدام کند.

یک منبع معتبر در دادستانی کل، به رسانه ها گفت که این اداره، چندى قبل کتباً از وزارت داخله خواست تا نُه تن از مخافظان جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهورى را که در قضیه احمدایشچى متهم اند را بازداشت کند؛ اما وزارت داخله در زمینه وظیفه اش را به درستى انجام نداده است.

منبع دادستانی کل افزود که وزارت داخله، اخیراً طی مکتوبی بخاطر احضار محافظان معاون ریاست جمهوری معلومات ارائه کرد؛ اما این معلومات برای اداره دادستانی قناعت بخش نبوده است.

منبع افزود: دادستانی، در پاسخ به مکتوب وزارت داخله، گفته است که احضار و جلب اشخاص و افراد، از وظایف و صلاحیت های پولیس است؛ اما پولیس وظایفش را به وجه احسن انجام  نداده است، دوباره از آنان خواسته شد که افراد یادشده را دستگیر نمایند.

اما صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفته است که این وزارت همیشه با دادستانی همکار بوده و در آینده نیز همکار خواهد بود؛ اما محافظان جنرال دوستم مربوط ریاست محافظت و امنیت رجال برجسته  مى باشند، باید اداره مربوطه با دادستانی  دراین خصوص همکاری کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟