یادداشت/ دموکراسی و حقوق بشر دوگانه غربی

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20538

سفرنخست وزیر انگلیس به عربستان و حمایت همه جانبه از رژیم سعودی با همه کارنامه سیاه و ضدانسانی اش، هم زمان با آن حمله امریکا بر پایگاه هوایی سوریه به بهانه واهی حمله شیمیایی اما در واقع برای نشان دادن هژمونی جهانی و سلطه طلبی خود در جهان و منطقه،‌ گذشته از چند و چون تحلیل های این قضیه من بر این باورهستم که دو موضوع یادشده بر سرنوشت من افغانستانی سخت تاثیر منفی و تاریکی را بر جای خواهد گذاشت. زیرا:

اولا سرنوشت ملت ها و وضعیت کشورها برای قدرت های چون امریکا و انگلیس و روسیه هرگز اهمیتی ندارد، آنچه برای هرقدرتی بشمول آنان حایز اهمیت است منافع سلطه جویانه و سیرناشدنی آنان می باشد؛

دوم این که ادعاهای کذایی چون دموکراسی و حقوق بشر و آزادی نیز درسیاست بین الملل فقط یک حربه و اهرم فشار است برای در تنگنا گذاشتن رقیب یا سرنگونی حکومت هایی که مورد پسند قدرت های بزرگ نیستند؛

سوم این که عامل اصلی و حمایت کننده و بستر ساز واقعی تروریزم در جهان و منطقه، بخصوص در خاورمیانه و افغانستان خود همین قدرت ها و کشورهایی هستند که مدعی مبارزه باتروریزم اند. در این رابطه شواهد کافی وجود دارد که برخی از آنان در رسانه ها نیز افشا شده است.

بنابراین حمایت همه جانبه انگلیس از رژیم عربستان و حمله امریکا بر سوریه بطور قطع منجر به تقویت گروه های تروریستی و گسترش خشونت و تداوم بحران و نقض حقوق بشر و آزادی خواهد گردید. در همین سلسله مردم افغانستان به خاطر بی کفایتی و ضعف شدید حکومت و عدم تصمیم جدی و صادقانه جامعه بین المللی برای تامین ثبات و امنیت، بیش از همه از روند جاری متضرر خواهند شد.

ازسوی دیگر شرایط داخلی و منطقه ای و جهانی نیز بگونه ای است که هیچ زمینه ای وجود ندارد و اجازه هم داده نخواهد شد تا نیروهای ملی و مردمی شکل گرفته و مردم بتوانند واقعا سرنوشت خود را،‌ خود رقم بزنند.

شکور اخلاقی

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟