یادداشت/ دست شکسته و گردن ملت

  • انتشار: ۷ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 32626

حزب اسلامی افغانستان  به رهبری گلبدین حکمتیار در چهار دهه حیات خود، همواره به دست شکسته شبیه بوده که بر گردن ملت سنگینی کرده است. این دست را نه یارای بریدن و نه توان تحمل کردن است.

همچنین حزب اسلامی، به لباس مندرس و کثیفی می‌ماند که بر تن کردن آن مایه خجالت و دور انداختن آن عامل شر و رسوایی است.

در تازه‌ترین سند که روز گذشته توسط برخی رسانه ها منتشر شد، نشان می‌دهد که دولت ماهوار بودجه هنگفتی را در اختیار گلبدین حکمتیار قرار می‌دهد. در این سند،  نزدیک به 22 میلیون افغانی فقط مصارف دو ماهه حزب اسلامی شده که زیر نام حقوق و امتیازات، اجناس و خدمات، غذا و  ترمیمات و حفظ و مراقبت از بودجه عادی دفتر شورای امنیت ملی به حزب حکمتیار پرداخت شده است.

جالب است بدانید که تاریخ این هزینه‌ها به ماه هشتم سال گذشته برمی‌گردد اما پس از آمدن حکمتیار به کابل، مصارف این حزب، ده‌ها برابر افزایش یافته است.  علاوه بر 22 میلیون افغانی، حکومت برای تأمین امنیت حکمتیار جدا از سربازان عادی، 90 افسر را تعیین کرده است که پنج و نیم میلیون افغانی از کُد 91 ریاست جمهوری برای آنان در دو ماه پرداخت شده است. این هزینه‌ها فقط گوشه‌ای از مصارف ماهوار حزب اسلامی است که رسانه‌ای شده است. بدون تردید، ده‌ها سند میلیون‌ها دالری دیگر از مصارف این حزب وجود دارد که تیم اشرف غنی و حزب اسلامی کوشیده‌اند آن‌ها را محرمانه نگهدارند. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…

مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟