گپ دوستانه با شورای عالی جنبش روشنایی

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2دیدگاه
  • شناسه مطلب: 60352
جنبش روشنایی

به‌نام خداوند دادگر
با درود به روان پاک شهیدان جریان عدالت‌خواهی، به ویژه شهیدان سرافراز جنبش روشنایی!
درود به درک، همت و درایت مردم دادخواه، دردمند و جنبش‌ساز!

پس از غفلت زیان‌بار و کرامت‌کش پانزده‌سالۀ دوران دموکراسی، جنبش‌های مبارک تبسم و روشنایی، امید و آرمان را به جامعۀ ما بازگرداند. در دوران غفلت پانزده‌ساله، ایده‌آل‌پنداری وضعیت و شعار- رویکرد «همراهی با کاروان پیروز»، آرمان، هدف، کرامت و عزت جامعۀ ما را به حراج گذاشت.

جنبش روشنایی جامعۀ ما را از خواب گران بیدار کرده و همبستگی کم‌نظیری بر سر هدف و آرمان دادخواهی گرد آورده و امید، آرمان و تفکر مقاومت در برابر ستم را در جامعۀ ما زنده کرد.

با توجه به این واقعیت روشنی‌بخش، شما اعضای محترم «شورای عالی مردمی جنبش روشنایی»، متولی مدیریت آرمان، عزت و امید مردم و نسل‌های آیندۀ جامعه هستید، این مسوولیت مهم و تاریخی اکنون به دوش شما است، امیدواریم با از خودگذری، درایت، وحدت و هماهنگی این جریان مبارک را مدیریت کنید.

همان گونه مردم شریف در داخل آغازگر جنبش بوده و در خارج حامی جنبش بوده‌اند، ادامه دهنده و صاحب اصلی جنبش نیز مردم خواهند بود. شما نمایندۀ نسل فرهیخته و با سواد جامعه هستید، این نسل آگاه اجازه نخواهند داد یک بار دیگر جریان نوشت همگانی میدان رقابت‌های منافغ شخصی و گروهی شود.

در این پسین‌ها، خبرهای نگران کننده‌ای از روابط دوستان عزیز شورای عالی شنیده می‌شود، تخریب‌ها در فضای مجازی قابل ردگیری است. محوریت منافع فردی، بزرگ‌ترین خطر حرکت امیدآفرین جنبش روشنایی است. اعضای شورای عالی خواسته یا ناخواسته در جایگاه خطیر و در آزمون بزرگی قرار گرفته‌اند که کوچک‌ترین خطای منیت‌محور، کاخ آرمان و امید یک ملت و نسل‌های آینده را برباد خواهد داد. نابودی امید و آرمان یک جامعه در شرایط خطرناک حذف‌شدگی، خیانت جبران‌ناپذیری خواهد بود، که روسیاهی آن تا ابد خواهد ماند.

عدالت‌خواهان از سراسر جهان، دوستانه از همۀ عزیزان شورای عالی انتظار دارند با ایثار، گذشت و بلندنظری هم‌چنان در کنار هم بمانند و با احساس مسؤلیت بیشتر، رسالت بزرگ مدیریت این جریان مبارک را به پیش ببرند.
جنبش عدالت‌خواهی یک بار دیگر به پیچ خطرناک قرار گرفته و به نام‌های جنبش روشنایی ایکس و ایگرگ، مانند حزب وحدت در حال تکه‌تکه شدن است.

من به عنوان هوادار جنبش عدالت‌خواهی روشنایی، مسئولیت پرچم‌داری داعیه عدالت‌خواهی و میراث‌داری خون یک نسل شهید فرهیخته را یادآوری و توصیه می‌کنم جنبش را تکه‌تکه و زمینه جنبش‌های اجتماعی را نابود نکنید.
با تکه‌تکه کردن حزب وحدت، زمینه‌ی اتحاد، همدلی و وحدت را از میان بردند، نسل نو حد اقل این درایت را داشته باشند، با تکه‌تکه کردن جنبش، حرکت‌های عدالت‌خواهانه را عقیم نکنند. اگر می‌خواهید فعالیت سیاسی بکنید، حزبی با نام دیگری تشکیل دهید.

یقین داشته باشید در صورت انشقاق و انشعاب، با نام جنبش یا بی نام جنبش، دیگر هیچ‌کدام، حمایت همگانی مردم و همراهی نخبگان را نخواهید داشت.

نردبانِ خلق این ما و منی ا‌ست
عاقبت زین نردبان افتادنی‌ است/ مولانا

نویسنده: محمدی شاری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟